Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Port 5900- den eneste til å fjernstyre pc'er med?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurte på om port 5900 er den eneste porten i ruteren du kan fjernsytre en pc med? Dette hindrer meg nemelig i å kunne fjernstyre 2 pc'er i samme nettverk som er koblet til en ruteren! :hrm:

Det blir bare "kræsj" hvis to pc'er skal bruke den samme porten...

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Port 5900 er en port som programmet VNC bruker, du kan sette VNC til å benytte andre porter. VNC bruker også port 5800 til web-fjernstyringen sin.

En annen fjernstyringsport er 3389 som brukes av Remote Desktop og Terminal Services i Windows.

Men selv lokalt, når jeg setter porten på noe annet enn 5900(på serveren) klarer den ikke å finne den. :ermm:

Lenke til kommentar
Port 5900 er en port som programmet VNC bruker, du kan sette VNC til å benytte andre porter. VNC bruker også port 5800 til web-fjernstyringen sin.

En annen fjernstyringsport er 3389 som brukes av Remote Desktop og Terminal Services i Windows.

Men selv lokalt, når jeg setter porten på noe annet enn 5900(på serveren) klarer den ikke å finne den. :ermm:

feil. Det gikk ikke med port 5800 selv på det lokale. Ble en liten feil der, trodde jeg hadde klart det :blush:

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...