Shikaru Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Hadde en side med mange på en gang. men om jeg kommer på sida, skal jeg si i fra ^^ Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Sånn sirka hvor mye koster en sånn radio som kan ta inn alle frekvensene? Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Fins noen adresser på nett ja, som man bare stapper i winamp, så er det gående. hører alt som sies.. Hvor?? Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Eneste dumme med politiradioer er at det ikke er musikk når de ikke prater :!: Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Eneste dumme med politiradioer er at det ikke er musikk når de ikke prater :!: Aktiv bruker av Play/Pause knappen på stereoen Lenke til kommentar
rob|n Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Fins det en programvare-radio som kan skaffest ? Som jeg kan skrive inn frekvens på liksom.. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Du må jo ha en mottaker av signalene.. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 www.scannernytt.net er stedet hvis man ønsker å finne frekvenser, men ikke spør etter "stream" av politiradio. Det er fy fy. Er nemlig ikke lov å videreformidle inforasjon hørt på politiradio til tredje part. Anngående radio i bilen, så tror jeg ikke mange er heeeelt sikre. Er så mye frem og tilbake om det, så jeg vet ikke selv lengre. Selv er bilen full av radioer og antenner. Sist jeg politiet stanset meg, så lurte dem på hvorfor jeg hadde så mange radioer i bilen... (jeg sa at jeg måtte følge med på hva dem gjorde på jobb).. han ble litt furten gå f.eks til www.dittvalg.no og kjøp deg en scanner. Koster ikke mange kronene. Skal du absolutt streame, så gjør du det, men det er ditt egent ansvar. Man finner ingen software som kan ta inn politi, men man kan kjøpe radioer man kobler til pc-en slik at man kan styre alt fra pc. Veldig hendig hilsen en radioamatør Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Såvidt jeg vet bruker politiet digitale sendinger nå om dagen, men hvis du skal ta inn AM-sendinger går det an å få tak i en gammel walkie-talkie, og sette inn en krystall med den frekvensen du vil ta inn. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Politiet skal gå over til Tetra som er digitalt, men er ikke gjort ennå. Dette testes fler steder. Uansett vil nok man kombinere digital og analog fremover. Tar lang tid å legge over til hel digitalt nett. Bor man i oslo tar det ikke så lang tid før man er over på digitalt nett, men i andre byer kan det fort da 2-4 år før det er oppe å går. ps: i østfold kjører dem EDACS, så for dem som bor der vil uansett ikke få inn politiet. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Såvidt jeg vet bruker politiet digitale sendinger nå om dagen, men hvis du skal ta inn AM-sendinger går det an å få tak i en gammel walkie-talkie, og sette inn en krystall med den frekvensen du vil ta inn. AM over 0,5 watt på walkie talkie er ulovlig , så ingen eller få nordmenn som bruker det. Vil for det meste få inn skip. Mange italienere og russere. M.a.o kjipt å høre på. FM er det mer trafikk på. Der kan man bruke opptill 4 watt ERP. Man har altså ikke lov å bruke antenner med gain.. Det nærmeste populære walkie-talkie man kommer om dagene nå er PMR446. De små uhf radioene som ungene går rundt og skriker i. Disse sender med 0,5 watt, har en rekkevidde på "line of sight", er ulovlig å modifisere (med større antenner osv) way OT... Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Så det er folk som har som hobby og sitte å snakke sammen og lytte til andre frekvenser da? :!: hørest jævli morsomt ut Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 http://www.kjeltring.com <-- Live stream. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 http://www.kjeltring.com <-- Live stream. funker ikke da? Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Så det er folk som har som hobby og sitte å snakke sammen og lytte til andre frekvenser da? :!: hørest jævli morsomt ut amatørradio er så mangt, men kan f.eks nevne at man blir ikke radioamatør kun for å prate for gøy. Jeg, som andre, driver sport i å "kjøre" flest land, kontakter lengst mulig unna, kjøre andre land på meget lav effekt, bygge antenner, koble radio til pc for å kunne chatte omtrent som IRC, sende GPS posisjon over radio for å få dette ut på kart, snakke med romstasjoner, kjøre satelitter, sende bilder over lufta, ta i mot satelittbilder (værkart, fax osv) + + nå har jeg så smått begynt å lære meg telegrafi/morse... dah,di,dah,di f.eks... hehe Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Det er ulovlig, så pass deg,... komme med slikt på et offentlig og respektert dataforum... Vel, det er lov å lytte, men ikke kildestreame ut på nett.. Til trådstarter; oslo har ikke radio - tror de eneste som streames er trondheim, oppland Og nordland eller noe (skyt meg om jeg tar feil) Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg har alltid brukt kjeltring.com, og de hadde Oslo før, men av en eller annen grunn så har de bare Trondheim nå. Det er litt morsomt noen ganger. Veldig mye meldinger om at de skal spise. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 http://www.kjeltring.com <-- Live stream. funker ikke da? kommer ikke lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå