blues434 Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 ta en titt på denne siden https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19653 ble forbauset over super-tilbud fra Amentio 6351,- for nec 21 " LCD bestilte med en gang senere på dagen bestilte jeg en til. til kun kr. 1153,- enten en salg uten like eller en teknisk feil vil de slette min ordre eller selge meg de to skjermene til den prisen jeg fikk når jeg bestilte ? hvilke rettigheter har jeg som forbruker på å få de til den prisen som var når jeg bestilte ? Amentio - vis at dere er proffe og ikke slett min ordre/pris ! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 har du mottat ordrebekreftelse? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Vis at dere er proffe og gi mannen beskjed om at han kan betale det varen koster eller slette ordren sin heter det vel. Når prisen avviker såpass fra det den egentlig skal være tror jeg nok du kan se ganske så langt etter varen. De har tross alt følgende nederst på siden sin også: Vi tar forbehold om trykkfeil og endring av priser og spesifikasjoner uten varsel. -KJ Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Kosta den 6351,- så 1153,- og så 6351,- igjen? Ser den står på det no. Lenke til kommentar
blues434 Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 (endret) har fått ordrebekreftelse og beløpet er reservert på min konto etter kjøp av Visa kort ved første bestilling sto det På lager/ETA = 7 ved andre bestilling sto det På lager/ETA = 1 lurer på om andre har gjort det samme ? Endret 7. august 2005 av blues434 Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Tipper du ikke får den til den prisen. Men du får ha lykke til da Informer oss da Lenke til kommentar
xoop Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 ligger enda til 1153,- hvis en klikker på linken til butikken. Lenke til kommentar
blues434 Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Hadde jo vært fin reklame for Amentio at de kunne iallefall akseptert en skjerm til gjennomsnittprisen av mine to ordre Reklameforslag: Let på Amentio og gjør årets kupp hvis du er heldig Kunne kommet som nyhet på et par nettsider og gitt mye gratis publisitet Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 tja. Det er ikke første gang en webshop har feil pris på sine produkter Lenke til kommentar
blues434 Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 hvordan har det gått da ? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 du bør kanskje ikke ha for store forventninger.... Lenke til kommentar
blues434 Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 hva hvis de bare fysisk hadde et eksemplar, og jeg var den første til å bestille for prisen på seks tusen ? da burde de kunne la det gå igjennom synes jeg Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Selger kan med loven i hånd kansellere en ordre der prisen har vært åpenbart feil (altså så feil at kunde MÅ eller burde ha skjønt at dette her ikke kunne være riktig, noe som har skjedd i dette tilfellet), selv om ordrebekreftelse er sendt ut til kunde. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 he he. som kjøper er det klart du syns det. Men tror nok webshoppen syns noe annet. Hadde dette derimot vært en gigantisk webshop med tusenvis av ansatte kunne det kanskje skje at handelen hadde gått ubermerket gjennom. Men dessverre tror jeg du må belage deg på null salg her Lenke til kommentar
blues434 Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 kunne jo kontaket forbrukerombudet og sett hva de kunne gjøre hvis dette hadde vært i fysisk butikk, burde jeg kunne betalt det som står på prislappen med loven i behold Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Men det står jo på sida deiras at dei tar forbehald om feilprising. Og halve prisen utan antydning til tilbud er ganske tydelig feil. Var det ikkje ein PC-butikk i Kina eller Japan som feilprisa ein reklame og måtte selge på tusevis av maskiner til horribel pris, og tapte millioner? Lenke til kommentar
blues434 Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 hva hvis systemet går automatisk og varen blir sendt ut til meg ? da må vel det være for sent for dem å kansellere noenting ? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 har fått ordrebekreftelse og beløpet er reservert på min konto etter kjøp av Visa kort ved første bestilling sto det På lager/ETA = 7 ved andre bestilling sto det På lager/ETA = 1 lurer på om andre har gjort det samme ? Ut av ren og skjær nysgjerrighet på om hvordan systemet til Amentio virket så bestilte jeg en slik skjerm jeg også, og ganske riktig så reserverer de beløp og bekrefter ordren per mail etter den er lagt inn. I motsetning til en del andre webshops så er det en faktisk ordrebekreftelse du får tilsendt. Så langt, så godt. Nå kommer da imidlertid problemet med definere hva loven sier. I følge loven har man krav på å få varen så lenge dette ikke medfører vesentlig kostnad for leverandøren. I dette tilfellet tror jeg nok at loven beskytter Amentio fra å måtte gi fra seg skjermer til over femti tusen tilsammen. Jeg kommer i alle fall ikke til å lage noe som helst krøll for dem. -KJ Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 har fått ordrebekreftelse og beløpet er reservert på min konto etter kjøp av Visa kort ved første bestilling sto det På lager/ETA = 7 ved andre bestilling sto det På lager/ETA = 1 lurer på om andre har gjort det samme ? Ut av ren og skjær nysgjerrighet på om hvordan systemet til Amentio virket så bestilte jeg en slik skjerm jeg også, og ganske riktig så reserverer de beløp og bekrefter ordren per mail etter den er lagt inn. I motsetning til en del andre webshops så er det en faktisk ordrebekreftelse du får tilsendt. Så langt, så godt. Nå kommer da imidlertid problemet med definere hva loven sier. I følge loven har man krav på å få varen så lenge dette ikke medfører vesentlig kostnad for leverandøren. I dette tilfellet tror jeg nok at loven beskytter Amentio fra å måtte gi fra seg skjermer til over femti tusen tilsammen. Jeg kommer i alle fall ikke til å lage noe som helst krøll for dem. -KJ Vet det, men gjelder den etter de har bekreftet ordren din og reservert beløpet på kortet ditt? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg vil tro at §23 i kjøpsloven vil dekke selgeren uansett om ordrebekreftelse er utsendt eller ikke, men dette er noe jeg ikke er ekspert på. Noen her som har erfaring fra slike saker i rettsvesenet eller som har lenker til rettskraftige dommer i slike saker? -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå