Gå til innhold

Hjelp til ClarkConnect

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel pc ståene som jeg tengte jeg sku bruke til fil server, den skal fungere slik att jeg emkelt kan lege filer inn på den og dele det utover i ett mindre nettverr (LAN). jeg har ne pc med innstalert win xp pro på som jeg skal bruke til å administrere serveren på. Etter å ha sett litt runt tengte jeg og benytte meg av ClarkConnect som ser ut til å vere ganske greit selv om man ikke har spesiele kunnskaper til Linux. Men trenger hjelp til og komme igang. Håper på hjelp men hvordan jeg legg over filer på serveren og hvordan jeg finner de igjen osv.

Endret av mX mann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først må du laste ned og brenne installasjons-cd'en til ClarkConnect. Deretter er det bare å sette i gang installasjonen (husk at alle filer på harddisken slettes). Sist gang jeg installerte ClarkConnect var det rimelig enkelt å forstå, og jeg tviler på at de nyere utgavene har blitt vanskeligere.

Jeg tror nok du klarer mer enn du tror uten hjelp. Men ikke nøl med å spørre igjen hvis det skulle dukke opp noe.

Lenke til kommentar

Jeg har selv brukt clarkconnect ei stund, og jeg har nå tenkt å gå over til Windows 2003 Server.

Det er mye enklere hvis man er vant med Windows-miljøet, og det krever ingen linux-kunnskaper (som kan være vanskelig å lære seg for førstegangsbrukere)

Det er f.eks mye enklere å sette opp en DC++ klient på en windows server enn i clarkconnect (der er det vel gjerne umulig)

Jeg fikk aldri noe dreis på Samba og Clarkconnect fildeling(prøvde ikke så mye heller da), men jeg vil tørre påstå at det er enklere med Windows Server 2003.

Finnes masse programvare som gjør deling enkelt også så.

Og ikke minst, går du på microsoft.com så finner du en gratis 180-dagers trial på windows server 2003. :)

Konklusjonen er at du får mindre stress med windows enn med linux, med mindre du kan linux fra før av :)

og hva angår stabilitet og oppetid, så er det ikke noe forskjell på clarkconnect og windows server 2003.

Endret av Naits
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...