Killer_DT Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Jeg kjører AMD AXP1800, 256MB-RAM, ATI(built) 8500 win2k og det kobber jevne hakk hos meg og! Hver eneste gang jeg innleder en kamp UANSETT grafikk settings så kommer det et hakk på ca 1sek! Jeg må også kjøre uten de derre vanneffektene og skyggene hvis det skal gå hakke fritt! Og jeg kjører på 1024x768 RES! Det er sykt det spillet! Dårlig laget! Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Hvis du leser på det offesielle morrowind forumet vil du se at det er _veldig_ mange som har veldig lav fps(og det er _veldig_ mange som har problemer med og starte spillet også. = Dårlig kode?), har du prøvd og skrive in twf i consolen? da vil du se en av grunnene til at det hakker, pixer-shaders(shiny water) er en annen... Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Quote: Civilix skrev (2002-08-06 08:48):Hvis du leser på det offesielle morrowind forumet vil du se at det er _veldig_ mange som har veldig lav fps(og det er _veldig_ mange som har problemer med og starte spillet også. = Dårlig kode?) Ja det er ganske dårlig kodet! Ganske ulikt Besheda... Lenke til kommentar
Colin Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Synes det er merkelig at noen må slå av Pixel Shading, for det er egen del av GPU'en. Så MW på et GF3 Ti200 kort, med og uten Pixel Shading, og det var ingen forskjell i hastighet. Det dere kan teste, er jo å justere View Distance og ikke minst slå av skygger. Og ikke gå over 1024x768. Slå også av eventuell FSAA hvis dere har på det. Dette er forøvrig et spill hvor CPU gjør store utslag. Pål Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Quote: Den 2002-08-06 10:07, Killer_DT skrev:Ja det er ganske dårlig kodet! Ganske ulikt Besheda... Vil ikke akkurat si ulikt... Det var et utall med bugs både i ES: Daggerfall og Battlespire. En DRØSS med patcher ble lansert, uten at de klarte å fikse feilene 100% for alle. Men det stemmer det som folk sier om at NO-CD cracken visstnok skal speede opp spillet litt pga at Securom, kopibeskyttelsen som er implementert i spillet, føkker ting opp. Den samme Securom er også lagt inn i Neverwinter Nights, og det er en kjent sak at mange har store problemer med i det hele tatt å starte spillet pga Securom. Og den workarounden som anbefales for dette nå er - å legge inn en No-CD crack..! Lenke til kommentar
Colin Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Denne Safedisc saken er fjernet i siste patch til Morrowind. Pål Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 *hydr hydr* jeg har ingen problemer med FPS i Morrowind :smile: Bare MÅTTE si det..muwahahaha! Digger spillet jeg. Har også XP1800, 320Mb sd-ram, Win XP, GF4 ti4200. _________________ ---- "Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. [ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-08-06 18:44 ] Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Quote: Den 2002-08-05 08:23, soft skrev:Kan ikke helt se at en fps på over 25 kan være et problem.25 fps er det som er standard på alt av video/tv utstyr i PAL, og det hakker vel ikke når du ser på nyhetene (TV2-kl.21.00) :smile: :smile: Det er fordi det er interlaced. Tv'en viser samme frame 2 ganger slik at det blir tilnærmet 50fps. Når det gjelder Morrwind så er det mange som har problemer med hakking (inkl meg). Oppdater spillet - nyere patch gir flere fps. Bethesda anbefaler følgene: There are several things you can do to increase game performance. 1. Slide Real Time shadows all the way off. On certain machines, shadows become the biggest speed hit. 2. Slide the view distance all the way down. The farther you can see, the slower the game will run. 3. Slide AI distance to Near. Causes AI to not process as much for characters closer to you. 4. Turn off music The music is mp3 format and can eat up CPU time. 5. Turn off pixel shaders if you have them on. The reflections cause performance to degrade. 6. Lower the game resolution. The game runs faster at 640x480 and 800x600. Lenke til kommentar
Corn Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Her må det da være noe seriøst galt. Med det som Betsheda (eller hva de heter) anbefaler så går det jo nesten glatt (spillbart) på min P3 600mhz/tnt2/256mb sdram.... Lenke til kommentar
THX 1138 Skrevet 6. august 2002 Forfatter Del Skrevet 6. august 2002 Hmm. Det har visst blitt en god del svar siden sist jeg sjekket. Takker for alle svar. :smile: Det virker på meg som om det muligens er dårlig programmering som er skylden i problemene mine, siden det virker såpass forskjellig på forskjellige maskiner. Håper Bethesda gir ut en patch som fikser alle problemene snart... Quote: Den 2002-08-06 04:32, ^Chap^ skrev:hva skriver dere for å se FPS`en?takk Åpne "Morrowind.ini" i Morrowind-mappa di. Nesten øverst er det en linje som sier: "Show FPS=0". Denne setter du til 1. Quote: Den 2002-08-06 18:49, MistaPi skrev:[...]Det er fordi det er interlaced. Tv'en viser samme frame 2 ganger slik at det blir tilnærmet 50fps.[...] Hmm, PAL er vel ikke interlaced, er det vel? Er det ikke bare NTSC som er det, da? Jaja, samme for meg. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 *sukk* mimrer tilbake til gode gamle Amigaen jeg. Der var det en mulighet til å kjøre skjermfrekvensen i Interlaced (over 50Hz) men da flimra bildet og ga deg utrolig hodepine med mindre du satt med solbriller på. Eller kjøpte en dyr hardware-dings som het Flickerfixer. *off-topic menmen* Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Quote: Den 2002-08-06 19:28, THX 1138 skrev:Hmm, PAL er vel ikke interlaced, er det vel? Er det ikke bare NTSC som er det, da? Jaja, samme for meg. Nei, både PAL og NTSC kjører interlaced. 25FPS deinterlaced (frame-based) ville ikke vært holdbart. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Det som skjer når tv'n interlacer signalet er at den viser halve bildet ved hver oppdatering(annenhver linje.. slik at ved hz1: linje 1,3,5 etc blir vist, og ved hz2 blir linje 2,4,6.. vist). Dermed kan man blir det 25fps selv med 50 oppdateringer. ^^^ uviktig digresjon midt på natta ^^^ Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Det er kjipt når spill blir gitt ut før de er "ferdige"! Kanskje Morrowind blir "ferdig" (via patcher) til jul, ogkan da holde en brukbar standard... Lenke til kommentar
THX 1138 Skrevet 7. august 2002 Forfatter Del Skrevet 7. august 2002 Hadde vært en grei julepresang ja. Julenissen: Noter deg dette! :smile: Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Quote: Den 2002-08-07 02:18, ufo skrev:Det som skjer når tv'n interlacer signalet er at den viser halve bildet ved hver oppdatering(annenhver linje.. slik at ved hz1: linje 1,3,5 etc blir vist, og ved hz2 blir linje 2,4,6.. vist). Dermed kan man blir det 25fps selv med 50 oppdateringer. Ja, men siden field raten er dobbel så høy som frameraten så blir det tilnærmet/ser det ut som 50fps. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå