Gå til innhold

Kjøpe ny PC - trenger hjelp til å velge deler!

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg planlegger å gå til innkjøp av en ny PC til ca 10k-12k.

Jeg trenger da hjelp til å finne de riktige delene osv. Så hadde vært fint om noen kunne laget et lite oppsett til meg?

PC'n blir å brukes til spill og annet. Trenger stor hardiskplass, da jeg er en jævel på DC++/torrent osv. ;)

Takk på forhånd!

edit: Har skjerm, tastatur, mus osv.

Endret av detz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med dette:?

CPU: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte 2450 kr

Hovedkort: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16 1399 kr

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs 995 kr

Skjermkort: Gainward GeForce 6800GT 256MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/2400PCX",2xDVI,Retail 3149 kr

Strømforsyning: Thermaltake Silent Purepower 560W Strømforsyning, Sort, 20/24pin 995 kr

Kabinett: Chieftec CX-04 Medium Tower Aluminium m/USB&Firewire (uten PSU), Sort 795 kr

DVD-brenner: NEC DVD recorder ND-3540A IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) 495 kr

Harddisk: Western Digital Caviar 400GB SATA 16MB 7200RPM 2150 kr

Totalt: 12428 kr

Dette er kanskje litt dyrt, så du kan velge et billigere kabinett, og et billigere skjermkort om ønskelig.

Ikke kjøp en Raptor-disk, siden de ikke gir noe særlig bedre ytelse. Kjøp heller en SSD når de blir tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Hmm, hadde tenkt meg DDR2 RAM da, og jeg hadde vel kanskje spart mer på og kjøpe 2x 200gb disker? Og har hørt ville, ondskapsfulle rykter om at 7800GT kommer på markedet på onsdag? Hva blir prisen på dette i så fall? :)

BTW; Lurer litt på dette med skjermkort, da jeg for det meste blir å spille Cs. Men har lyst på et som takler de fleste andre spill også, men er absolutt ikke et must.

Å kjøre Cs HELT laggfritt, dvs konstant 100FPS er et MUST!

Endret av detz
Lenke til kommentar

Skjermkortet vil kunne kjøre CS uten problemer. Jeg kjenner folk som kjører CS(source og gamle) uten problemer på en bærbar pc med Radeon 9700. Dette kortet er mye bedre.

AMD64 søtter ikke DDR2, og DDR2 er heller ikke noe bedre (med mindre du velger ekstremt høye hastigheter). Ja kjøp gjerne 2x200GB-disker. (bedre om det skulle bli harddisk-krash)

Jeg aner ikke prisen på 7800GT, men for all del, vent gjerne på det. Men prisen vil nok være høy den første måneden (ivertfall).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...