Gå til innhold

Hjelp til å forstå nLite


Anbefalte innlegg

Hei, det er noen spørsmål jeg lurer på anngående programmet nLite:

 

1. Kan man velge hva som skal være temp disk?

 

2. Velge navn på Windows mappa?

 

3. Konfigurer slik at når man innstallerer ISO fila, få programmer integrert?

 

Håper noen kan hjelpe meg med noen av disse spørsmålene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ikke i nLite. Du må da lage egne script som kjøres under installasjonen som setter disse verdiene.

 

2. Ja, det kan man sette i nLite

 

3. Dette kan heller ikke gjøres i nLite, men krever en del scripting for å få til.

 

Anbefaler deg å ta en titt på http://unattended.msfn.org og på forumene deres.

 

Jeg har skrevet en del om nLite og unattended installasjoner langt ute i denne tråden:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=358240&hl= (Mine innlegg kommer fra og med side 4)

Endret av shabador
Lenke til kommentar

man kan få programmer integrert med Nlite ja. Både drivere, programmer og Windows oppdateringer. Har selv laga et par slike, men de ble misslykka, men den med Windows 2000 Pro+Sp4 og Windows XP Pro+Sp2 har jeg laga i Nlite. De funker som ei klokke. Har valgt å ikke integrere drivere på mine plater.

Det er ganske morsomt å leke seg med Nlite, men hva du enn gjør. Ikke slett IE fra installasjonen. Det skaper TRØBBEL, med STORE bokstaver :p. Gjorde selv den tabben og trodde at det gikk fint, men det endte med formatering igjen for jeg fikk ikke installert IE, og uten IE kan man visst ikke installere NIS heller. Iallefall ikke NIS 2005. Ellers laga jeg noen slike plater for Laptopen min også å de funker knirkefritt. Siden at jeg også for det meste kjører Windows 2000 også på den så integrerte jeg driverne til Windows 2000 på den plata.

Lenke til kommentar
man kan få programmer integrert med Nlite ja. Både drivere, programmer og Windows oppdateringer.

Det var nytt for meg... Og jeg har utforsket nyeste versjonen av nLite. Du mener altså at man kan sette i gang installasjonen av f.eks Office som post-install ved å bruke nLite? Da tar du styggelig feil. Dette krever f.eks mye manuell knoting med RunOnceEX, og nLite støtter ikke dette enda.

Lenke til kommentar
Enkleste metoden for å integrere hotfixes er å bruke RyanVM's hotfix pack. Du kan også laste ned hver enkel hotfix og integrere de, men det er rimelig tungvindt.

 

Du finner pakken her:

http://ryanvm.msfn.org/updatepack.html (Den har desverre ikke blitt oppdatert siden midten av mai, pga noen "major changes" som skal gjøres)

Takk, men hvordan virker egentlig dette programmet?

Integreres hotfixes på en egen CD eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...