Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bedre med "kjøpe" versjonen av VNC enn freeware'n?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har akkurat lært meg å bruke fjernstyringsprogrammet VNC.(kan lastes ned her: http://www.realvnc.com/download.html )

Da kan man fjernstyre en pc med en annen. Det jeg lurer på er omn det blir noe bedre kvalitet på skjermbildet man fjernstyrer med, ved bruk av "betal"/"krever lisens" -versjonen av programmet?

Eller er det andre programmer/måter som kan utføre de samme opprasjonene på en bedre måte, og/eller har bedre kvalitet(altså at det ikke hakker) på skjermbildet som fjernstyres?

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke se noen ting i sammenligningstabellen mellom betalversjonene og gratisversjonen som skal gi ytelseforbedring ved å betale. Forskjellene går så vidt jeg kan se bare ut på sikkerhet, bedre muligheter for utviklere, enklere bruk bak brannmur, support, og skalering av oppløsningen i windows.

Altså ingenting som vil gi bedre ytelse på betalversjonene.

Ytelsen er trolig hovedsaklig begrenset av båndbredden på internettlinja di.

PS. Linken har en parantes for mye så den funker ikke.

Lenke til kommentar

Pass på at maskinen du skal fjernstyre har en del ledig båndbredde på uplinken, ellers vil du oppleve dårlig ytelse og noe hakking. Hvis det er en windows-maskin du fjernstyrer og denne kjører winxp pro er min erfaring at remote desktop gir _langt_ bedre ytelse. Til Linux/Unix har du også en rdesktop klient som fungerer bra.

Lenke til kommentar
Til Linux/Unix har du også en rdesktop klient som fungerer bra.

Nx er vistnok dramatisk bedre på lav bånbredde, men muligens litt stress å sette opp.

Ja, har kun lest om NX og fått det inntrykket at det er noe utrolig bra. Aldri testet det i praksis, men det ser veldig lovende ut :)

Lenke til kommentar
Pass på at maskinen du skal fjernstyre har en del ledig båndbredde på uplinken, ellers vil du oppleve dårlig ytelse og noe hakking. Hvis det er en windows-maskin du fjernstyrer og denne kjører winxp pro er min erfaring at remote desktop gir _langt_ bedre ytelse. Til Linux/Unix har du også en rdesktop klient som fungerer bra.

Jeg kjører foreløbi over nettverket. Begge er koblet til kabel med 100mbs(eller noe). Er det noen måte å få bedre båndbredde på?

Jeg kjører XP Pro på begge maskiner, men vet ikke hvordan jeg setter opp remote deskop. (Gjerne litt hjelp? :) ) Og hvis jeg fjernstyrer en med xp home vil det bli dårligere da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...