g0b Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Hiv og hoi. Jeg har bestilt meg pc på komplett, den skal sendes i morgen (mandag 8/8). Handlelisten ser slik ut: link Jeg har spurt før om delene passer sammen. Har nå gjort noen forrandringer. Men tror det skal passe uansett ?? Har sett litt på manualen til hovedkortet i pdf format, der kom jeg over dette: MSI Reminds You...1. These two connectors connect to the ATX power supply and have to work together to ensure stable operation of the mainboard. 2. Power supply of 450 watts (and above) is highly recommended for system stability. 3. For ATX 12V power connection, it should be greater than 18A. 4. For this model, you must use the power supply that with a -5V pin supply. Dette sitatet er hentet fra hovedkort manualen (som jeg fant ved å bruke linkene på komplett, produktinfo) under power supply kapitelet. Legg merke til punkt 4 ! Så leste jeg en anmeldelse av strømforsyningen jeg har bestiltHiper Strømforsyning ATX 580W Sort HPU-4K580 Dual Fan, Silent, 20/24pin hvor det sto: Type-R Modular 580W är som sin föregångare, Type-R 480W, konstruerad enligt ATX 2.2-standarden, där vi också gick igenom vad specifikationen betyder för nätaggregatet. Allt om denna specifikationer hittar du här. Nämnas ska att i ATX 2.2-specifikationen står det uttryckligen att -5 voltsmatningen är frivillig att inkludera i ATX-kontakten. Hiper har valt att inte inkludera denna spänning i sina Type-R-aggregat vilket gör att t.ex ägare av vissa MSI-moderkort måste se upp innan de köper nätaggregat med ATX 2.2-specifikationen då dessa behöver -5V. Linken til den svenske testen: her det virker altså som om jeg må ha -5v ting til hovedkortet, som ikke er med psu'en. MEN (!) så leser jeg igjen på komplett: NB ! Denne versjonen krever ikke 5volts kontakt på strømforsyningen. se selv : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306274 Altså, kan jeg bruke strømforsyningen og hovedkortet sammen ? setter også pris på om dere kommenterer de andre delene også. PS: det haster litt : P takk EDIT: Glemte å si at jeg har kabinett, tastatur, skjerm og mus da. Endret 7. august 2005 av g0b Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg vil anbefale hovedkortet ASUS A8N SLI-Deluxe. Jeg vil også anbefale at du velger 3700+ i stede for 3800+, siden den har dobbelt så mye L2-cache og er et bedre kjøp. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg vil anbefale hovedkortet ASUS A8N SLI-Deluxe.Jeg vil også anbefale at du velger 3700+ i stede for 3800+, siden den har dobbelt så mye L2-cache og er et bedre kjøp. så sant så sant.. 3700+ san diego er et bedre kjøp.. tror den faktisk koster litt mindre og Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg vil anbefale hovedkortet ASUS A8N SLI-Deluxe.Jeg vil også anbefale at du velger 3700+ i stede for 3800+, siden den har dobbelt så mye L2-cache og er et bedre kjøp. så sant så sant.. 3700+ san diego er et bedre kjøp.. tror den faktisk koster litt mindre og Ja faktisk 400 kr mindre hos komplett, muligens større/mindre forskjeller i andre butikker. Lenke til kommentar
g0b Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Er nok for sent å bestille 3700+ nå gutter, tingene er sendt, men jeg overlever nok. Fikk forresten mail fra komplett som sa at PSU og HK passer sammen : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå