Gå til innhold

brennetrøbbel - rense?

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel plextor 1210A, som jeg sikkert har brent over 500 cd-er med. Jeg kjøper nonames på spindel fra flexi-data, og jeg har pleid å ha kansje 1% feilbrenning.

Jeg fikk ny spindel for noen uker siden. Nå fungerer kansje 1 av 5 plater. Jeg har prøvd rundt 10 av de hundre jeg kjøpte. Spilleren spinner opp og lager lyd i et halvt minutt eller så, og så får jeg feilmelding. På cd-en vises det ikke at noe er brent. Jeg har prøvd både med nero og xps innebygde brenneprogram.

Bør cd-brennere renses?

Kan dette problemet skyldes noe annet enn ev. manglende rensing eller at cd-ene suger?

mvh

Are-Harald.

[ Denne Melding var redigert av: arehb på 2002-08-05 00:20 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problemet med min gamle yamaha 4x4x16 - en spindel som var totalt "ubrukelig" , når jeg så fikk meg ny brenner (16x) så funket alle platene fint. Etter nærmere undersøkelse så viste det seg at platene var laget for høyere hastighet enn brenneren min hadde og at det førte til feil. Prøv å få tak i noen plater som er fex 1-20x sertifisert og prøv med dem, hvis problemet fremdeles er der så kan det være rensing/kasting av brenner som er løsningen, hvis det funker så er det platene som er inkompatibel med din brenner. Da er det bare å putte dem bakerst i skuffen og spare dem til du får deg raskere brenner.

Lenke til kommentar

Quote:

ZoRaC skrev (2002-08-06 08:26):

Hadde 50%(!!!) feilbrenning en gan jeg kjøpte med CD'er, men fant ut at d var en re-inst. av windows som skulle til... (ikke spør meg hvorfor, men d funka!)

:smile:

Samme her, men jeg hadde probs med en Sony brenner! Og jeg fikk feil på elle CD'ene mine!

Lenke til kommentar

Flexi-data tar de resterende 90 cd-ene i retur for ny lott :grin: Forhåpentligvis var det bare denne spindelen som var gåen.

Jeg har jo greid å brenne før, så forhåpentligvis er ikke dette chipset-relatert. Jeg har abit kt7. Uansett, aldri mer via! Rompechipsett!

mvh

Are-Harald.

[ Denne Melding var redigert av: arehb på 2002-08-09 11:40 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...