Gå til innhold

Fjernkontroll til HTPC

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å lage meg en liten HTPC til enkelt bruk. Jeg har lyst å styre denne med fjernkontroll. Kan jeg da bare bruke en vanlig fjernkontroll fra Clas Ohlson? Hvordan kan PC-en motta de infrarøde signalene? Finnes det noe USB greier? Finnes det software der jeg kan velge og bestemme hvilke funksjoner knappene på fjernkontrollen skal ha? Har hørt om Girder, er dette bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Girder er meget bra, MEN har en bratt læringskurve. Annbefaler deg heller å kjøpe en fjernkontroll som er klar for PC bruk som feks denne :

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309575&cks=SER

Denne er spesielt laget til windows mediacenter 2005 (eget htpc OS).

Eller du kan gå inn på www.vendur.no hvor du kan finne mange forskjellige fjernkontroller.

Du kan også eventuelt kjøpe deg et VFD display (LCD display som passer i 3.5" eller 5.25" brønner, med både IR og LCD display. Disse kobles ofte med intern USB.

Håper dette hjalp deg litt.

Hvilken HTPC software har du tenkt å bruke?

Lenke til kommentar

Hva mener du med bratt læringskurve? Hmm, litt av poenget med dette "prosjektet" er at det skal være billigst mulig. Jeg planla å kjøpe meg et skikkelig billig hovedkort, men er det bedre å finne et med innebygget IR, og så mekke dette i fronten av kabinettet? Planlegger forresten å lage et kabinett i tre.

Jeg har ikke helt bestemt meg for hvilket OS jeg skal ha. Har ikke hørt om så mange. Kan du anbefale noen? Har tenkt på enten Windows Media Center, eller myHTPC.

Lenke til kommentar

Windows XP MCE 2005 fungerer glitrende!! Særlig om du venter noen uker til den norske utgaven kommer. Den vil blant annet ha en norsk Elektronisk programguide (EPG). Det fører til at maskina di vil fungere som en amerikansk TIVO.

Lenke til kommentar

Det høres jo flott ut. Fant forresten en fjernkontroll /m IR mottaker på komplett. Så jo helt OK ut den.

Bah, får ikke bestillt hovedkortet fra komplett med VISA. Står at jeg ikke har Verfied by Visa sikkerhetskode :/ Jaja, er vel bare 35,- i forskjell når det kommer til frakt.

Da har jeg jo; HK, skjermkort, PSU, og HDD. Så får jeg se om jeg får tak i billig minne og CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...