trrunde Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Hvordan kan jeg bruke php til å skrive i en tekstboks? må jeg bruke echo 'input type="text" name="tekst" value="Teksten min" Eller kan jeg bruke andre metoder? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Hvordan kan jeg bruke php til å skrive i en tekstboks? må jeg bruke echo 'input type="text" name="tekst" value="Teksten min" Yep. Funker vel bra det da? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Ja funker jo bra det, men nå prøver jeg denne koden: <? include 'check.php'; echo $Brukernavn; ?> <div align="center"> <h1>Kontrollpanel</h1> <p> </p> <form name="form1" method="post" action=""> <table width="200" border="0"> <tr> <td width="102">Brukernavn</td> <td width="88"><input name="Brukernavn" type="text" id="Brukernavn" value="<? $Brukernavn ?>"></td> </tr> <tr> <td>Epost</td> <td><input name="Epost" type="text" id="Epost"></td> </tr> <tr> <td>Info</td> <td><textarea name="Info" id="Info"></textarea></td> </tr> <tr> <td><a href="endrepassord.php">Endre passord</a> </td> <td> </td> </tr> </table> <br> </form> <p> </p> </div> Den skriver ut brukernavnet der jeg har skrevet echo $Brukernavn, men den setter bare inn ett mellomrom i textboxen, hvorfor funker ikke denne koden? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Du må sette hva slags method den bruker: "echo $_POST['Brukernavn'];" I tillegg er det vel lurt å skrive "<?= $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" i action... Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Jeg inkluderer en fil som heter check.php, der leser jeg noen sessions som blir lagret blandt annet i $Brukernavn, helt i toppen har jeg skrevet echo $Brukernavn og dette virker, men når den skal skrive det ut i valuen på tekstboksen blir det bare ett mellomrom. Edit, hva skal jeg bruke det $_SERVER['PHP_SELF'] til? Endret 7. august 2005 av trrunde Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Hele koden? (Eller link) Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Her er koden i check.php resten står lenger oppe i innlegget <? ob_start(); session_start(); //Her må jeg sjekke om alle sessionene er registrert.. er de ikke det er det rett ut $Brukernavn=$_SESSION['tBrukernavn']; $Passord=$_SESSION['tMd5']; $Rank=$_SESSION['tRank']; $Ip=$_SESSION['tIp']; $Fil=substr($_SERVER['PHP_SELF'],7); if ($Brukernavn =='' OR $Passord =='' OR $Rank=='' OR $Ip=='' OR $Ip!=$_SERVER['REMOTE_ADDR']){ //De er ikke logget inn: $NewPage='login.php?Side=' . $Fil; header("Location: $NewPage"); ob_flush; exit; } ob_flush; ?> Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Fant ut av det, trengte echo foran Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå