embark Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Hei. Når jeg skrur på PC'en kommer det to tikkelyder fra harddisken. Den andre kommer ca. 1 sekund etter den andre. Og rett før WinXP bootscreenen vises på skjermen, kommer det en til. Noen som vet hvorfor? Har ikke vert sånn før... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 jeg hadde umiddelbart tatt backup av de viktige filene Lenke til kommentar
embark Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 jeg hadde umiddelbart tatt backup av de viktige filene Heh. Det er den harddisken det ikke er "viktige filer" på som lager tikkelyden. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 jeg hadde umiddelbart tatt backup av de viktige filene Hør på Dahle her. Har du en annen disk bruk den til Windows heller. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 ok, einstein. Hvor lagrer du filene dine da? Lenke til kommentar
knutby Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 jeg hadde umiddelbart tatt backup av de viktige filene Heh. Det er den harddisken det ikke er "viktige filer" på som lager tikkelyden. >-Når-< den krasjer sender du den i retur. Hvis det er garanti på den. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Om den ikkje har laga samme lyd før så skal den sikkert ikkje lage det no heller. Den er sikkert på vei til dei evige hardwaremarker. Eg ville klaga allerede no, så sant garantien er inntakt. Harddisken oppfører seg ikkje som den skal og du har krav på erstatning. Endret 7. august 2005 av zeph Lenke til kommentar
embark Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Har 2 harddisker, 2 Samsung SpinPoint disker. Én på 120GB (det er den som lager lyden), og én på 200GB (der er alle filene). Så det er bare Windows på 120GB'en. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Eg ville ikkje tatt sjangsen på at den klarer seg. Ligger\kan ligge ein del på C som du vil spare på (epost, dokumenter osv..). Om det er innanfor garantien bør du kontakte selgar og klage. Dei vil sikkert feilsøke og forhåpentligvis få samme problemet og bestemme seg for at skaden er stor nok til at det går på garantien. Lenke til kommentar
embark Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Tviler på at det ligger så mye der, formaterte i går. (Og nei, det var ikke da tikkinga begynte). Og før dere går helt loco; harddisken er helt 100% stabil, PC'en restarter seg aldri. Den har stått på i flere døgn mange ganger uten at den har restartet seg. Så jeg ser ikke på det som et stort problem enda. Lurte bare på hva det kan skyldes. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Min PC var også 100% stabil og restartet aldri. Ein dag begynte harddisk å klikke, etter at eg restarta var det ikkje mulig å få kontakt med den lengre. Men for all del, den funker jo, og om du framleis er godt innanfor garantien er det ingenting i veien for å la den spinne ei stund til, kanskje den vil virke eit par år til, kanskje eit par minuttar. Men du må være forberedt på at den kan sette beinet ned og slutte å virke ein dag. Kve det skyldes reint fysisk har eg ikkje peiling på, eit eller anna som ikkje er som det skal være inni der. Endret 7. august 2005 av zeph Lenke til kommentar
embark Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Men for all del, den funker jo, og om du framleis er godt innanfor garantien er det ingenting i veien for å la den spinne ei stund til, kanskje den vil virke eit par år til, kanskje eit par minuttar. Ja, mener jeg har 1 år til på garantien. Men jeg har jo bygd om ca. hele PC'en. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Så la den stå og pass på at du ikkje har filer på disken du ikkje vil miste. Lenke til kommentar
enl Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Backup er ikke dumt, hvis du får noe ut av den da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå