Gå til innhold

Erfaringer med Canon MV 850i eller Jvc GR-D290?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For best mulig bildekvalitet og lysfølsomhet ville jeg heller sett på et Panasonic i samme prisklasse. De er etter min mening et bedre valg enn Canon, og JVC har jeg hørt mye varierende om i denne prisklassen (har ikke testet de selv riktignok).

Canon MV850i høres kanskje bra ut på papiret, men yter dårlig så fort det ikke er godt utelys. I innendørsbelysning er det omtrent ubrukelig da bildet fort begynner å hakke. Lyden er også plaget av sterkt innslag av motorstøy om det er relativt stille der du filmer.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

"Vanlige" kamera har én CCD brikke som registrerer alle fargene. Ett 3CCD kamera har tre brikker som registrerer hver sin primærfarge, rød grønn og blå. Det fører til skarpere bilder med bedre og klarere farger, spesielt i godt lys.

Ettersom det er tre brikker, må de være mindre og i teorien mindre lysfølsomme enn den ene CCD brikken som er i vanlige kamera. Men når jeg tester et Canon kamera med 1CCD brikke i prisklassen 9000 kroner mot Panasonic NV-GS75 til 7000-7500, så vinner Panasonic kameraet klart på både lysfølsomhet, renhet, farger og skarphet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...