regEDIT Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Har tenkt å kjøpe enten Canon MV 850i eller Jvc GR-D290. Lurer på om det er noen som har erfaringer med noen av disse kameraene? Eller om det er noen som har synspunkter på hvilket kamera som jeg bør kjøpe. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) For best mulig bildekvalitet og lysfølsomhet ville jeg heller sett på et Panasonic i samme prisklasse. De er etter min mening et bedre valg enn Canon, og JVC har jeg hørt mye varierende om i denne prisklassen (har ikke testet de selv riktignok). Canon MV850i høres kanskje bra ut på papiret, men yter dårlig så fort det ikke er godt utelys. I innendørsbelysning er det omtrent ubrukelig da bildet fort begynner å hakke. Lyden er også plaget av sterkt innslag av motorstøy om det er relativt stille der du filmer. Endret 7. august 2005 av Afseth Lenke til kommentar
regEDIT Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Du sier at Panasonic eller Sony ville være et bedre valg. Har du noen erfaringer med Panasonic NVGS75E? Hva er forskjellen på 3 ccd og 1 ccd ( spør fordet Panasonic NVGS75E har 3 ccd )? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 "Vanlige" kamera har én CCD brikke som registrerer alle fargene. Ett 3CCD kamera har tre brikker som registrerer hver sin primærfarge, rød grønn og blå. Det fører til skarpere bilder med bedre og klarere farger, spesielt i godt lys. Ettersom det er tre brikker, må de være mindre og i teorien mindre lysfølsomme enn den ene CCD brikken som er i vanlige kamera. Men når jeg tester et Canon kamera med 1CCD brikke i prisklassen 9000 kroner mot Panasonic NV-GS75 til 7000-7500, så vinner Panasonic kameraet klart på både lysfølsomhet, renhet, farger og skarphet. Lenke til kommentar
regEDIT Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Kjøpte Panasonic NV-GS75. Er kjempefornøyd med det. Takker så mye for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå