Pels Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Hei, Jeg lurte på hvor ekstra lange IDE-kabler selges? Noen som vet ? Mvh Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Og ekstra lange er....? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg tror 50cm er det lengste. SATA-kabler kan vel være opp til 1 meter eller noe sånt, og de kan du koble til en SATA/PATA-adapter så du får brukt PATA-harddisker på så lang avstand. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Mener jeg har kjøpt ekstra lange på PS en gang. Det var vanlig IDE- kabel. Har brukt de i en server, og har ikke hatt noen problemer. CC IDE Cable Ultra ATA 100/66 90cm For 2 HDD 4 Outlet. Kablene har fire tilkoblingen til disker, men kun to kan brukes samtidig. Endret 7. august 2005 av CastorFiber Lenke til kommentar
Pels Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Jeg tror 50cm er det lengste. SATA-kabler kan vel være opp til 1 meter eller noe sånt, og de kan du koble til en SATA/PATA-adapter så du får brukt PATA-harddisker på så lang avstand. Takk, har du link ? @Chevelle : Ekstra lange er lengre enn normale Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308157&cks=PRL Tar circa 20 sekunder å sjekke Komplett, Microplex og 2-3 andre webshopper. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 (endret) @zeph: Jeg har sett 90cm kabler men det er ikke de jeg vil ha. Endret 7. august 2005 av Pels Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Hehe, er ikkje den kabelen kort der du viser og lang der du viser? Dei pleier å være standariserte, så om du skal ha ein som passer til den nærmaste IDE-komponenten og ein annan på toppen av kabinettet må du sikkert ta ein sånn ein. Endret 7. august 2005 av zeph Lenke til kommentar
Pels Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 De er ikke lange nok Men dessverre så er avstanden mellom hver kontakt på de 90cm kablene like, altså 45 cm Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg kjøpte et par 90cm runde IDE-kabler, men kan ikke bruke de. Får store problemer med hastigheten med de. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Sjekket kablene fra PS? De har fire kontakter, slik at man kan velge selv hvor kabelen skal være "lang".. Funket fint for meg i et fulltower server kabinett med lite hovedkort. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 IDE-kabler på mer enn 60 cm kan etter en tid føre til korrupte og selvødleggende data. Bare noe å tenke på. (ocshoot.no hadde en strålende artikkel om dette, men siden er dessverre lagt ned.) Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg har også lest dette, og er klar over at kabler på mer enn 60 cm ikke er i henhold til standarden for IDE- kabler. På den annen side har mine kabler fungert helt glimrende i et par år nå. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Hvis man bruker høykvalitetskabler med god skjerming, skal det kunne gå greit med kabler over 60 cm, men enkelte kan fremdeles få problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå