Gå til innhold

Ny PC - Kunne treng litt hjelp

Anbefalte innlegg

Okei, Maskina er tenkt til spilling og jeg har ikke tenkt å overklokke.

Jeg vil gjerne kjøre de heftigste titlene på max (Half-Life 2, BF2 og Doom3 osv). Med andre ord den perfekte spillmaskin.

Har satt opp følgende. Kom med innspill på hva som kan byttes ut, hva er bedre osv. :)

Hovedkort

• Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16

Prosessor

• AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

Minne/RAM

• Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs

Harddisk

• Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

Skjermkort

• XFX GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3 AGP8X, Tv-Out, Dual-DVI, Retail

Kabinett og strømforsyning

Ashire As-Xplorer

• Hiper Strømforsyning ATX 580W HPU-4B580 Dual Fan, Silent, 20/24pin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det 6800 Ultra du har satt opp er AGP8X, hovedkortet støtter ikke AGP, men har PCI-express. Som en annen her sier, vent til 7800GT kommer, eller kjøp et 7800GTX dersom du har råd.

Med andre ord skjermkortet er ikke kompatibelt med hovedkortet?

Kan du forklare saken litt nærmere? Hvilket hovedkort anbefaler du til GeForce 6800 Ultra og Radeon X850XT?

Lenke til kommentar
Det jeg har satt opp kommer på ca kr 13483,-

Skal ikke overstige 14000,-

Kabler og stash følger vel med?

Ja, du får vel med hjul når du kjøper bil?

PSU: heller MIST 5OO W eller OCZ Modsteam

Var det et forsøk på å være morsom?

Du kan kjøre GeForce 6800 Ultra og Radeon X850XT men du må finne en annen versjon av kortet som har PCI- ex. ikke AGP.

Den er grei, fant det ut når jeg så meg litt rundt.

Kan tross alt ikke så mye om PC, og når det blir mer spesifikk blir det enda verre. :blush:

Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.)

Lenke til kommentar

Da emnefeltet enda ikke er endret i henhold til retningslinjene for kategorien stenges tråden.

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering.

Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt.

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

• Døme på gode emnefelt:

• Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)

• Ny Stille-PC til 10000 kr.

• Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).

• Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Brudd på enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden vil føre til stenging av tråden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...