marius90 Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 hei. jeg har et audigty 2zs lydkort, og en denon 2105 surround reciver som jeg har koblet i digital utgangen på lydkortet og den coaxiale inngangen på reciveren, og det jeg vil er at all lyd som kommer fra mp3, spill, divx, osv, skal bli styrt fra reciveren uten innvirkning fra lydkortet, altså styre alt fra reciveren. slik at uansett hva jeg stiller på av volum og bass osv fra pc'n så skal det ikke skje noe, la reciveren styre alt, er det mulig? eller må jeg ha et bedre litt mere proft lydkort da? er desperat etter svar! Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 ingemn som vet noe Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Når du bruker digitalutgang (spdif) fra lydkortetet gjør ikke dette noe med lyden, det sender den kun til receiveren. Her dekodes og behandles signalene og sendes til riktige kanaler. Du vil ikke kunne få surroundlyd på spill med denne metoden, for receiveren kan ikke dekode eax. Receiveren kan ikke styre parametre på lydkortet, men det var vel ikke det du lurte på heller kanskje. EDIT: Hvis du titter innom retningslinjene vil du se at det ikke er lov å bumpe mer...var det ikke lov med en bump etter 24 timer tidligere, mon tro...? Endret 7. august 2005 av Muffinman Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 ok så det går ikke an å styre ALL lyd fra reciveren? men det er en ting til jeg lurer på, jeg ar stilt inn slik at når jeg spilelr av dvd filmer fra dvd-romen så styres all lyd fra reciveren da hjelper det ikke samme hva jeg stiller på av lyd på pc'n går det ann å gjøre slik emd musikk cd-er også? jeg har altså satt det slik at hvis det får inn en plate med enten dts eller dolby digital så styrer kun reciveren, for da blir jo dvd-rommen akkurat som en vanlig dvd spiller, men jeg vil ha den sånn på musikk også men det går vel ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå