Gå til innhold

Ny pc til 10.000;-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom det er best mulig ytelse i spill du er ute etter og har et budsjett som tilsier ca 7500.

Du har valgt

2 Gb minne til kr 2075

Skjermkort Saphire X700 til kr 1149,-

Totalt kr 3224,-

Denne kombinasjonene gir absolutt ikke best ytelse i forhold til pris.

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB kr 995,-

Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail kr 2395,-

Totalt kr 3390.-

Dette vil gi deg en meget kraftigere maskin for gaming.

Derimot for vidoredigering o.l. vil 2 gb minne være å foretrekke foran kraftigere grafikkort.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Kutt ned på cpu, til en 3500+ ilag med 1 gig ram. Benytt deg og av muligheten til å kjøre SLI ved å velge ett hovedkort som støtter SLI

6800GT er ofte på tilbud for tida..

(du vil angre livet av deg i senere tid om du ikke gjør det)

Prøv også en annen side enn komplett på disse delene, da komplett er absolutt dyrest..

www.netshop.no

www.mpx.no

www.pcutstyr.no

Du bør og tenke på litt enklere ting som PSU, da slike oppsett krever en del mer strøm enn en 2ghz celeron fra omtrent før krigen ;)

Lykke til med pcbygginga.. viss du derimot ikke orker alt dette pcbyggestyret, vil jeg anbefale dette tilbudet: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7080

Lykke til med pcbygginga..

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at jeg skal ha den ultimate spill pcen.. Jeg skal ha en pc som jeg kan kjøre f.eks disse spillene på: CSS, Half life 2, og The sims.. PLuss nedlasting av musikk, surfing osv...

Men hvorfor ikke har 2048 ram Pc vil jo gå kjappere da????? Jeg trenger ikke ikke et sil kort fordi jeg er ikke en som sitter forran pc i flere timer og vil ha ultimat grafikk.. Jeg klarer meg med at jeg kjører ett skjermkort.. Men er ikke det skjermkortet bra???

Lenke til kommentar

Til de bruksområder du nevner vil ikke pc'en gå kjappere med 2 gb ram vs 1 gb ram.

Du vil strengt tatt ikke merke forskjellen på 1 og 2 gb ram

du vil merke forskjellene på x700 vs x800XL

2 gb ram har du mer bruk for dersom du driver med videoredigering o.l.

Lenke til kommentar

her handler det om pris, selv er jeg ikke så opptatt av minne, da jeg sjelden overklokker, det er for å få de siste % av ytelse ut av et system en går for høy kvalitetsminne, som f. eks. OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2

Men overklokking er ikke mitt felt, har byget 6 maskiner med det minne jeg satte opp, og det funker helt greit.

Skal du overklokke kan ting stille seg litt anderledes

og ja i spill av nyeste generasjon vil du merke forskjell. Stor forskjell, på eldre spill vil du ikke merke stort.

etter det jeg har lest er den cpu'en du har valgt rimelig overklokkingsvennnlig.

Lenke til kommentar

MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16

Varenr.: 307784

Lagerstatus: 100+ stk på lager 799

Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail

Varenr.: 306372

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 2395

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

Varenr.: 118737

Lagerstatus: 100+ stk på lager 995

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

Varenr.: 309484

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 92 stk 2005-08-16 2450

Samsung SpinPoint P120 250GB IDE ATA/133 8MB 7200RPM

Varenr.: 307910

Lagerstatus: 500+ stk på lager 925

--------------------------------------------------------------------------------

Miljøgebyr: 0

Totalt: 7564

SÅNN!! Da håper jeg at det var siste endring... Vil alt på dette kortet fungere fint sammen??? MEN!!! På Skjermkortet står det noe i rød rute som er: Før du bestiller PCI Express-skjermkort må du undersøke om hovedkortet ditt har ledig PCI Express 16x-kontakt. Hvis du ikke har ledig PCI Express 16x-kontakt, må du velge enten AGP- eller PCI-basert skjermkort.

Jeg har dette Hovedkortet og lurer på om det vil fungere sammen.. Vær sikker på at det gjør det..!!!

Men ellers passer alt sammen perfekt???

Lenke til kommentar

Ok, men så står det dette: Før du bestiller denne SATA-disken må du undersøke om hovedkortet ditt har ledig SATA-kontakt. Hvis du ikke har ledig SATA-kontakt, må du enten velge en IDE-disk eller kjøpe en ekstra SATA-kontroller, som du finner under Tilbehør.

Har det HK mitt det??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...