jotto Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Jeg har Olympus C2000 digitalkamera som jeg er godt fornøyd med til enkel bruk. Etter at jeg begynte med digital fotografering har imidlertid min foto-interesse vokst, og jeg kunne tenkt meg et mere avansert kamera. Bl.a. kunne jeg tenkt meg manuell fokus med optisk søker - mao er vel speilrefleks veien å gå. Jeg har vurdert Olympus E-20, men ser at den har enkelte minus som f.eks. lang lagringstid. Er det noen som har erfaring med andre speilreflekskameraer på samme prisnivå (rundt 16000) som er verdt å vurdere? Det som teller for min del er høy oppløsning (minimum 5 megapixels), rivende god bildekvalitet og gode muligheter for manuelle innstillinger. Digitale effekter og videoklipp er helt uinteressant. NB: Det må være "ekte" speilrefleks, ikke søker med LCD-display inni. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Denne er jo et alternativ. Prisen er noe stiv, men hvis du har litt tålmodighet, så går prisene ned ganske kjapt. Les mere her på Digitalkamerea.no Du finner hovesiden nederst på høyre side. Ellers så kan du finne ut mere på foto.no Ellers kan du sjekke prisene på de forskjellige webshopene med Prisguiden Lykke til! Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Hm, det finnes jo ikke mange digitale speilrefleks. Over 5 Megapiksler er det bare Canon EOS D60 Fujifilm FinePix S2 Pro Nikon D100 Olympus Camedia E-20 som er aktuelle i denne prisklassen. Med D60, D100 og S2 må man kjøpe objektiver i tillegg, og du nærmer deg da fort 30 000 kroner. MLW Lenke til kommentar
jotto Skrevet 5. august 2002 Forfatter Del Skrevet 5. august 2002 Ja, jeg har allerede siklet på D100 i butikken :smile:~~~ Men med tanke på at prisen raskt blir doblet om man skal ha et greit objektiv, så er det ganske uaktuelt. Veslemøy nevner at prisen sikkert går ned ganske kjapt. Jeg har ikke fulgt med i dette markedet særlig lenge, hvor lang tid og hvor mye tror du det isåfall er snakk om? [ Denne Melding var redigert av: jotto på 2002-08-05 13:11 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå