Gå til innhold

Beste debutplate noensinne?


Jan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes derfor alle skiver som er gitt ut post 1990, ikke kvalifiserer til tittelen "Beste Debutalbum".

Mener du det, eller mente du egentlig post 2000? Hvis du mener post 1990 utelukker du en hel masse godbiter som ihvertfall jeg mener er oppleste og vedtatte gode debut-album.... Vi snakker om 10 - 15 år med mer eller mindre god musikk, vet du.

 

T'Weed

Lenke til kommentar
Ompa Til Du Dør er et genialt debutalbum ja. Men vi vet ikke om det tåler tidens tann.

Et godt debutalbum må ha hatt noen år på seg, og mange album er ikke annerkjent for hva de var/er før lang tid etter.

Synes derfor alle skiver som er gitt ut post 1990, ikke kvalifiserer til tittelen "Beste Debutalbum".

Det der lød rett og slett sinnsykt latterlig i mine ører.

 

Musikk er ikke vin heller da. :ermm:

Lenke til kommentar
Ompa Til Du Dør er et genialt debutalbum ja. Men vi vet ikke om det tåler tidens tann.

Et godt debutalbum må ha hatt noen år på seg, og mange album er ikke annerkjent for hva de var/er før lang tid etter.

Synes derfor alle skiver som er gitt ut post 1990, ikke kvalifiserer til tittelen "Beste Debutalbum".

Det der lød rett og slett sinnsykt latterlig i mine ører.

 

Musikk er ikke vin heller da. :ermm:

Nei, men om platen enda er aktuell flere tiår senere sier jo litt om hvor sinnsyk den er/var.

Lenke til kommentar
anth: Da er det vel godt under 10% av forumets medlemmer som har lov til å svare i denne tråden da, siden de fleste ikke er gamle nok til å ha vært interressert i musikk i over 15 år?

Nåvel, det er da ingenting som forbyr folk i ung alder å høre på musikk som er eldre enn egen alder skulle tilsi...?

 

Men forsåvidt enig.

Tråden handler om beste debutplate noensinne. Det er så vidt jeg har skjønt ikke levert kriterier for hvor gammel en debut skal være før den er "godkjent". Men Anth får mene det han vil, OnTopic - Coldplays parachutes er uansett en gnistrende god debutplate. (hvis de ikke har gitt en eller annen obskur sak før den)

 

T'Weed

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...