Gå til innhold

Beste debutplate noensinne?


Jan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget sterke kandidater alle tre.

For å være en den første som har nevnt det: De-Loused In the Comatorium må sies å være en vanvittig bra debutplate.

 

 

Det eneste negative med sinnssyke førsteplater er vel at det ofte blir umulig å følge opp med like høy kvalitet. Sikkert kjipt å nå høyden av karrieren kunstnermessig helt i starten. Eller kva sei dykk?

 

Edit: Personlig favoritt: Madrugada - Industrial Silence. Synes ikke det nyere når opp i forhold.

Endret av nr.4
Lenke til kommentar
The Mars Volta ga ut "Tremulant" året før (2002), så det er ingen debutplate.

Joda, tenkte bare mer på debutalbum. Industrial Silence som jeg også nevnte, er vel kanskje heller ikke det første Madrugada ga ut, men det var det første albumet.

 

Men ok, hvis det er snakk om debut-et-eller-annet, i form av EP-er og slikt, får det bli noe annet.

Lenke til kommentar

Spiral Architect - A Sceptic's Universe

(Har store forventninger til andrealbumet deres. )

 

System of a Down (selftitled)

(De greide aldri å overgå denne, og kommer nok aldri til å gjøre det heller, selv om de ikke har vært langt ifra.)

 

Debuten til RATM som mange nevner er også et mesterstykke.

 

EDIT: Hadde tenkt å nevne Cynic's Focus, men regna med at Nisje Olm postet den. :p

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Jeg må si  meg veldig enig i Gåte - Jygri jeg. En av mine favorittplater. Den nye er ikke like bra imo.

 

Herr Brun

Jeg likte ikke den nye de foerste gangene jeg hoerte den, men etterhvert ble den bare bedre og bedre... Anbefales!

Javel. Burde kanskje høre litt mer på den da, hvis du sier det så :p

Har ikke hørt så mye på den egentlig, men det jeg hørte likte jeg ikke så veldig godt.

Lenke til kommentar
Emperor - In The Nightside Ecplipse

In The Nightside Ecplipse var ikkje førsteplata til Emperor. Sådetså. :p

Jo.

 

Edit: Du tenker kanskje paa Wrath of the Tyrants? Den bestaar av Emperor spilt-CD'en (w/Enslaved) og Wrath of the Tyrant demoen. Den ble spilt inn foer In The Nightside Ecplipse, men utgitt senere. Det er altsaa ikke et album, men en slags samling av Emperor's tidligste verker.

Endret av H4ngm4N
Lenke til kommentar
De kom ut med en selftitled-plate allerede i 1993.

Det var en Split CD med Enslaved.

 

Edit: Og innehold kun fire laater (fra Emperor): I Am The Black Wizards, Wrath of the Tyrant, Night of the Graveless Souls og Cosmic Keys to My Creation and Times.

 

Edit2: Manglet et komma.

Endret av H4ngm4N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...