batti64 Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Jeg har tenk å kanskje kjøpe en bærbar pc til ca 6000kr som skal brukes til skole, internett og musikk. Jeg ser at dell har tilbud på sin Inspiron 2200 til 6190 kr. Er dette et bra tilbud? Hvordan er batteritiden på denne pcen? Spesifikasjoner: CPU: Intel® Celeron® M processor 360 (1.40GHz, 1MB L2 cache, 400Mhz FSB) Minne: 512 MB Dual Channel DDR-SDRAM, 333 MHz Harddisk: 60GB ATA-100 harddisk Monitor: 15" TFT XGA LCD-skjerm (1024x768) Optisk stasjon: 8x DVD/RW drev Graffikkort: Integrert Intel® UMA grafikk Lydkort: Integrert 16-bits SB kompatibelt lydkort Operativ System: Microsoft® Windows® XP Home SP2 Service: 90 dagers henteservice Hovedbatteri: 8 Cell 43WHr NI-MH Primary Battery eller 8 Cell 65WHr LI-ION High Capacity Primary Battery. Hvilket er best? Endret 7. august 2005 av batti64 Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Eller er denne bedre? http://www.shgcomputers.com/produkter/info...670&language=UK +Krafftigere prossesor +Kun 1 ram brikke som er kjappere +Intregrert trådløst nettverkskort -20Gb mindre harddisk -ikke operativsystem (men har windows xp home fra før. kan vel bruke det?) -250 kr dyrere + frakt og at den ikke komer på døra Hvilken annbefaler dere? EDIT. Ser at den koster 6450 kr + moms og da blir det 7740 kr og det er for dyrt. Endret 7. august 2005 av batti64 Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 hvorfor kjøper du ikke inspiron 6000... den koster bare noen hundrelapper mer Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Den koster 1300 kr mer og da blir det fort for dyrt. Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Ingen som vet hvordan batteritiden er på denne? Og hva som er forskjel på de 2 batteriene... Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Ingen som vet hvordan batteritiden er på denne? Og hva som er forskjel på de 2 batteriene... Jeg har denne og er storfornøyd. Fant også ut at den har 910GML-brikkesett med Intel GMA 900 skjermkort, og ikke Intel Extreme Graphics som Dell påstår. Dette ble jeg meget glad for, for nå vet jeg at jeg kan kjøre mange flere spill (vet at det ikke er noen typisk spillmaskin). Men jeg benyttet meg av et knalltilbud; 512MB RAM, 60GB Harddisk, minnenøkkel og printer for 5750,- inkl. frakt. Men nå koster det samme ca. 6800,- Uansett anbefales denne PCen! Støyer ikke spesiellt heller, og har en akseptabel batteritid på ca. 2,5-3,5 timer. Lenke til kommentar
eriktar76 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Hovedbatteri: 8 Cell 43WHr NI-MH Primary Battery eller 8 Cell 65WHr LI-ION High Capacity Primary Battery. Hvilket er best? WHr =Watt pr time. Den med størst tall er kraftigst. Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Tusen takk for alle svar. Noen som vet hvor lang leveringstid dell har nå for tiden? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Tusen takk for alle svar. Noen som vet hvor lang leveringstid dell har nå for tiden? Jeg bestillte min 28.07 og den kom 04.08... Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Gå for Centrino-basert prosessor, hopp elegant unna celeron Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Intel Celeron-M inngår også i begrepet Centrino. Og Celeron-M er ikke så ille som du sikkert tror. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Selv om li ion batteriet hadde hatt mindre watt pr time så er det alltid lurt å velge det, tåler mer klattlading og lever generelt lenger enn nimh som er en eldre teknologi.. OBS! Til deg som fant ut enn den har annet chipset enn hva dell skriver! Har du testet dette med cpuz? For cpuz støtter desverre ikke HK fullt ut, så info fra dell er nok rett.. Men pcen er helt grei, sitter på en selv nå mens jeg venter på cpu til nye pcen.. Eneste prob med dell er seeeeeen support, fikk svar på noen enkle spm fra dell etter 1 1/2 mnd :!: Er ikke vant til at det tar så lang tid NOEN plass... Endret 13. august 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Selv om li ion batteriet hadde hatt mindre watt pr time så er det alltid lurt å velge det, tåler mer klattlading og lever generelt lenger enn nimh som er en eldre teknologi..OBS! Til deg som fant ut enn den har annet chipset enn hva dell skriver! Har du testet dette med cpuz? For cpuz støtter desverre ikke HK fullt ut, så info fra dell er nok rett.. Men pcen er helt grei, sitter på en selv nå mens jeg venter på cpu til nye pcen.. Eneste prob med dell er seeeeeen support, fikk svar på noen enkle spm fra dell etter 1 1/2 mnd :!: Er ikke vant til at det tar så lang tid NOEN plass... Det er Intel 910GML ja. Det står i BIOS og også i Intel-kontrollpanelet. Dessuten fungerer mange spill som ikke går på Intel Extreme Graphics fint. Fks. FarCry, der Intel Extreme Graphics har korrupt grafikk, men dette har helt fin. Virker som om Dell sier det er et annet skjermkort for å ikke stille Inspirion 6000 i dårlig lys. EDIT: Og, på Dell.com, står det også at det er Intel 910GML-grafikk. Endret 15. august 2005 av Johan123321 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå