autofire Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Hei, Jeg har nettop formatert harddisken, og når maskinen skal starte på nytt etter første del av installering av windows xp stopper det opp med svart skjerm. Jeg får deretter følgende beskjed: Windows could not start because the following file is missing or corrupt: \windows\inf/\biosinfo.inf Videre står det at jeg kan starte installasjonsprosessen igjen, og deretter velge R for repair. Jeg prøver dette, og ender opp i DOS. Jeg lastet ned filne biosinfo.inf og kopierte denne filen til en diskett, for deretter å kopiere denne filen fra disketten til c:\windows\inf mappen. Den opprinnelige filen ble overskrevet, og jeg prøvde å starte maskinen på nytt igjen uten hell. Hva er årsaken til dette? Kan det ha noe med at jeg har en SATA Harddisk? Det har ikke vært noe problem ved tidligere anledninger. Det eneste jeg har behøvd å gjøre er å installere en SATA driver ved installasjon av windows, som jeg har på diskett. Jeg har letet en hel masse på nettet ang. dette, men finner ingen løsninger som kan hjelpe meg. Håper noen kan være behjelpelig:) Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 biosinfo.inf? prøvd å oppdatere bios? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 I begynnelsen av installasjonen fikk du spørsmål om å taste F6 for å legge inn drivere. La du da inn drivere for SATA-disken? Hvis ikke, er det trolig det som kan være feilen. Lenke til kommentar
autofire Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 I begynnelsen av installasjonen fikk du spørsmål om å taste F6 for å legge inn drivere.La du da inn drivere for SATA-disken? Hvis ikke, er det trolig det som kan være feilen. Yes, det har jeg gjort. Jeg har ikke så veldig god greie på data, spesiellt ikke det bios greierne. Hvordan oppdaterer jeg bios? PS, takk for at dere har svart:) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Norton Anti-virus? Kjent for å lage mye krøll. http://support.microsoft.com/default.aspx?...4&Product=winxp Lenke til kommentar
autofire Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Har lest den der, men har jo nettop formatert HD og har derfor ikke verken windows eller norton antivirus installert. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Kan være feil på hardisken din eller ripe i Windows CDen din... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Er APIC og ACPI enablet i bios . Lenke til kommentar
autofire Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Ripe i windows cdn tviler jeg på i og med at jeg har prøvd med 5 forskjellige windwos cd'er. Slik biosen står nå er ACPI disabled, og APIC er enabled. Hvordan bør disse være? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Begge enabled .. ACPI slik at OS kan kommunisere med BIOS . Lenke til kommentar
autofire Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Prøvde det, uten hell:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå