Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nettop formatert HD, windows vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nettop formatert harddisken, og når maskinen skal starte på nytt etter første del av installering av windows xp stopper det opp med svart skjerm. Jeg får deretter følgende beskjed:

Windows could not start because the following file is missing or corrupt: \windows\inf/\biosinfo.inf

Videre står det at jeg kan starte installasjonsprosessen igjen, og deretter velge R for repair. Jeg prøver dette, og ender opp i DOS. Jeg lastet ned filne biosinfo.inf og kopierte denne filen til en diskett, for deretter å kopiere denne filen fra disketten til c:\windows\inf mappen. Den opprinnelige filen ble overskrevet, og jeg prøvde å starte maskinen på nytt igjen uten hell.

Hva er årsaken til dette?

Kan det ha noe med at jeg har en SATA Harddisk? Det har ikke vært noe problem ved tidligere anledninger. Det eneste jeg har behøvd å gjøre er å installere en SATA driver ved installasjon av windows, som jeg har på diskett.

Jeg har letet en hel masse på nettet ang. dette, men finner ingen løsninger som kan hjelpe meg.

Håper noen kan være behjelpelig:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I begynnelsen av installasjonen fikk du spørsmål om å taste F6 for å legge inn drivere.

La du da inn drivere for SATA-disken?

Hvis ikke, er det trolig det som kan være feilen.

Yes, det har jeg gjort.

Jeg har ikke så veldig god greie på data, spesiellt ikke det bios greierne. Hvordan oppdaterer jeg bios?

PS, takk for at dere har svart:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...