Nerdiboy Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Jeg er på jagt etter en emulator som gjør at jeg kan kjøre "noen" *.exe filer i Linux. Har hørt om Wine men da trenger man hvist windows. Er det noen emulatorer som ikke krever windows? -------------------------- M-V-H Tom Henry Lenke til kommentar
smetho Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Litt flisespikkeri (eller hva de kaller det): Wine = Wine is not an Emulator....altså er ikke Wine en emulator :smile: Så til spørsmplet ditt: Nei, tror ikke det finnes noen annen emulator som kan kjøre exe-filer, særlig ikke hvis man ikke har Windows installert (er ikke helt bombesikker siden jeg ikke er helt inni dette...) Du kan jo søke på http://www.google.com og kikke litt rundt på freshmeat. Finnes det så finnes det der! Good luck! Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Du trenger absolutt ikke ha MS Windows installert for å kjøre Wine. Det virker helt fint uten også! Lykke til! Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 du trenger ikke windows for å kjøre windows exe's i linux. wine fungerer utmerket uten noe slags for form for windows installasjon eller filer for å fyre i gang et windows-spill eller program. har selv suksessfult kjørt en rekke forskjellige windows programm i wine uten problem, nevner f.eks winamp og plugins (var bare på gøy..), Starcraft Brood wars, HL-CS, Warcraft 3 (kjører bedre og raskere enn i windows(!)) med andre. lest på nettet at folk seriøst kjører M$ Word og Office på wine samt en drøss andre ting og tang som egentelig ikke er ment på linux i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 hmmm....emulator, vel jeg vet om en :smile: det er en som gjør at du feks kan emulere Win2K/Linux samt noen flere OS'er i win98 feks.. tror du kan kjøre det fra flere OS også... Connectix Virtual PC heter programmet... http://www.connetix.com ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå