Skurupu Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Jeg veit at dette har vært tatt opp før, og at det finnes andre tråder om emnet: Men ingen av de har hjulpet meg. Så til problemet: Etter oppstart fikk jeg plutselig denne meldingen når jeg kom inn i Windows: Du kankanskje ikke koble til internett eller noen nettverksressurser. Dette problemet oppstid fordi nettverket ikke tilordnet en nettverksadresse til datamaskinen. Hvis jeg trykker på denne beskjeden kommer jeg inn på status for lokal tilkobling, hvor jeg trykker på reparer. Men da kommer denne beskjeden: Kan ikke fullføre reprasjonen av problemet fordi følgende handling ikke kan fullføres:Fornyer IP-adressen Kontakt nettverksansvarlig for hjelp Jeg har kommer til den konklusjonen at det er noe galt med DHCP-serveren min. Men det er andre fungerende PCer tilkoblet til samme routeren som meg. Routeren er av typen SMC 7008ABR. Edit: Jeg må også nevne at det er tvilsomt at det er noe feil med nettverkskortet, da jeg også har prøvd nettverksporten på hovedkortet. Håper på hjelp. Takker for alle svar. Endret 7. august 2005 av Skurupu Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Gjelder dette kabel elelr trådløst? Prøvd å bytte kabel? Om det er trådløst og nettverkskortet ditt har noe som packet burst eller enchanced output eller lignende, slå av det.... Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Det er kablet. Jeg har prøvd å bytte kabel, ja. Dessuten har jeg prøvd samme kabel på en annen maskin, og det fungerer utmerket. Lenke til kommentar
pantrax Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Gjør litt feilsøking. Overstyr DHCP med statiske adresser for å se om det virker. Om det er trådløst så fjerner du den trådløse profilen du har for så å gjøre den om igjen. Husker jeg hadde noe lignende en gang, og dette hjalp. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Jeg har forsøkt å overstyre, og da forsvinner feimeldingen "begrenset eller ingen forbindelse". Men jeg kommer meg fremdeles ikke inn på internett. Lenke til kommentar
Joddze Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Slet med det samme problemet. Lastet ned patcher, byttet kabler, la inn ting i registeret, fjernet SP2 osv.. Ingenting hjalp. Tok bare strømmen til ruteren et lite sekund, restartet pc'n, så funket det. Og da hadde jeg brukt et par timer på å prøve å fikse det. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Jeg har dessverre prøvd det også, Joddze. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 PCen er formatert, og problemet er løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå