gspr Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg tror på usynlige flyvende rosa elefanter på baksiden av mars, jeg snakker med disse elefantene ... nei du burde komme på galehus.. Hvorfor det? Fordi han bare er én, og de kristne er mange? Never underestimate the power of stupid people in large groups? Hva hvis jeg òg tror på usynlige flygende rosa elefanter på baksiden av mars? Hvor mange flere trengs det før vi sidestilles med kristendommen? Vi har like mange beviser som de kristne - fordi vi tror jo, og det ser ut til å holde... Lenke til kommentar
Knast Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Jeg respekterer kristne, men kan uten problem sidestille f.eks. kristendom med historien til olsen... joa.. forskjellen er at olsen gjør narr av meg (og andre kristne) i denne tråden og vi faktisk tror på det vi gjør. skjønner poenget med det å få penger for sinnslidelsene (provoserende ord i en slik diskusjon) også.. men på en annen side kristendommen er jo i Norge også en slags kultur.. og kuturelle organisasjoner får også statsstøtte til å drive arbeidet sitt.. Edit: gspr, ikke at jeg var seriøs når det gjelder galehuset, men den posten var opplagt laget for å gjøre narr av kristendommen.. Endret 11. august 2005 av lathorv Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Decline: Sendte du spørsmålet til [email protected]? Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 3. Hva er galt med at kirken får penger for dere? Som også er nevnt i tråden er statskirken gratis. Den har ingen konsekvenser for deg overhodet. Tror btw at andre religiøst organisasjoner for støtte på lik linje med kirken.. Det som er galt med at kirken får penger for oss, er at vi heller skulle sett at de pengene ble brukt på andre ting. Kristendommen står i en særstilling i Norge fordi det er statsreligionen. De andre religionene får ikke så mye støtte som kristendommen. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 skjønner det med at dere gjerne skulle ha brukt det på andre ting men i forhold til andre religioner: Kristendommen var norges eneste religion. Så fikk vi religionsfrihet; greit. Så fikk vi innvandrere; greit, i lovlig form. De tok med seg religionen sin til Norge; greit. De burde få støtte fra den norske stat som for tiden er kristen; nei, ikke som religionsstøtte, men ok som kulturstøtte. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Edit: gspr, ikke at jeg var seriøs når det gjelder galehuset, men den posten var opplagt laget for å gjøre narr av kristendommen.. Påstand: Kristendommen er opplagt laget for å gjøre narr av meg. Sånn, da står vi like langt. Respekter våre usynlige elefanter, nå! Lenke til kommentar
Knast Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Edit: gspr, ikke at jeg var seriøs når det gjelder galehuset, men den posten var opplagt laget for å gjøre narr av kristendommen.. Påstand: Kristendommen er opplagt laget for å gjøre narr av meg. Sånn, da står vi like langt. Respekter våre usynlige elefanter, nå! [køddemodus]NEI!!!! 1-1!!!![/køddemodus] Lenke til kommentar
gspr Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Så hyggelig at du ser på dette som noe som bare kan tulles bort, da. Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) - Innholdet er slettet - Endret 7. januar 2006 av Umbra Lenke til kommentar
Decline Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Decline: Sendte du spørsmålet til [email protected]? Hmm jeg mener på det var den addressen - ja. Så fikk jeg svar fra [email protected] Umbra, det er alltid viktig å gjøre motstand, ellers vil det ihvertfall aldri bli noen forandringer! Når alle aksepterer det, er det ingen grunn til å forandre det. Det er nøkkelordet, vi må ikke bare akseptere det fordet om vi ikke er flertallet! Når det gjelder julen og andre høytider så hadde vi andre feiringer før kristendommen kom. Men for å gjøre overgangen til (tvangsinnføringen av) kristendommen lettere, så erstattet de kristne høytidene med nye. Julen var en feiring av at solen snudde, at vinteren var akkurat i vendepunktet. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Jeg har idag, den 12.08.05 sendt inn innmelding til humanetisk forbund, dog jeg skal enda ha disse elefantene til Olsen i bakhodet - dette hørtes umåtelig interessant ut Og får svare på noen motparter her. At jeg sier at religion er motbevist så kan jeg ramse opp i år og dag. Hva med darwins teori? Hva med ellers den generelle utviklingen? Hva med at menneskene kommer fra apene. Var gud en sånn apekonge? (ser det for meg ) Hva med evolusjonen fra enkle organismer til primater? Hvorfor i alle dager har mennesker og fisker en samme sånærmes identisk effekt med to vidt forskjellige egenskaper (husker ikke navnet, men rett bak trommhinnen er det et sånn tredelt effekt, dette brukes i hørselsen til mennesker, men det samme brukes i gjellene (?) på fisken) Så det på discovery De tingene jeg sier over er bevist mye bedre enn kristendommen. Kristendommen kan egentlig ikke kvalifisere til en teori engang. Etter hva jeg husker fra fysikken må en teori basere seg på noe håndfast som f.eks en formel eller en annen fysisk lov, mens en hypotese derimot kan være Olsens rosa elefanter og deres "logiske" kristendom. Og som det neves over er høytider bare stjålet av kristendommen. Jeg feirer jul, men går ikke i kirka eller har noen andre kristelige relasjoner med det rett og slett fordi jula ikke har en eneste ting å gjøre med kristendommen. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg feirer jul, men går ikke i kirka eller har noen andre kristelige relasjoner med det rett og slett fordi jula ikke har en eneste ting å gjøre med kristendommen. Veeeel... Kanskje ikke for deg, men jula er tross alt en kristen høytid. Velkommen etter til HEF, forresten Lenke til kommentar
allyse Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Veeeel... Kanskje ikke for deg, men jula er tross alt en kristen høytid. Velkommen etter til HEF, forresten Slik den er idag ja, men jeg snakker om opphavet til feiringen. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Mr. Berg: 1. Opprinnelig ikke. (se over) 2. Det kommer an på hva du legger i den. Jeg vil tro de fleste i dag ikke går rundt og tenker på Jesus på julaften. Det er heller en dag da man deler gaver med hverandre, spiser mat med familien, og har en generelt hyggelig stund med familien! Ihvertfall for meg. Det er kjernen. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Og får svare på noen motparter her. At jeg sier at religion er motbevist så kan jeg ramse opp i år og dag. Hva med darwins TEORI? Hva med ellers den generelle utviklingen? Hva med at menneskene kommer fra apene. allyse, merk ditt eget ord teori... Kristendommen har et bedre grunnlag en Darwins teori btw.. Jesus er bevist, og i tillegg omtalt i 3 religioner, mens "the missing link" enda ikke er funnet.. Jeg tviler ikke på all vitenskap heller.. Darwins teori virker etter min mening seriøst nok, og er ikke en motsetning til Bibelen. menneskene kan godt ha vært (/kommet fra) apene/vært mer hårete før i tiden hvertfall.. Jeg skal ikke si jeg kan gi håndfaste beviser på Kristendommen, men som jeg har sagt 18 ganger før i denne og et par andre tråder.. Kristendommen handler om tro, akkurat som disse teoriene.. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hva da med tidsperspektivet? Kristne hevder at mennesket stammer fra Adam og Eva for noen ymse tusen år siden, mens Darwinistene og vitenskapsmenn har funnet ut at vi nok er mye eldre enn som så (og har funnet levninger som viser det samme) ?? Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Kristendommen har et bedre grunnlag en Darwins teori btw.. Jesus er bevist, og i tillegg omtalt i 3 religioner, mens "the missing link" enda ikke er funnet.. Hva slags grunnlag er det du snakker om? Hva mener du med at Jesus er "bevist"? Jeg skal ikke si jeg kan gi håndfaste beviser på Kristendommen, men som jeg har sagt 18 ganger før i denne og et par andre tråder.. Kristendommen handler om tro, akkurat som disse teoriene..Nei, "disse teoriene" handler ikke om tro på samme måte som religion. Man skal ikke tro blindt på en teori. Man kan anta at den sann, fordi den er sannsynlig. Det er likegyldig for meg om det finnes en fullgod forklaring på hvor vi "kommer fra" eller ikke, jeg vil uansett rette meg etter det som er mest logisk og sannsynlig. Dermed er kristendommen, og de aller fleste andre religioner, totalt utelukket. Hvorfor skulle det være rimelig å anta at en guddom skapte oss og følger med på alt vi gjør? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Kristendommen er en hypotese, darwins teori er en teori. Er en stor forskjell mellom en hypotese og en teori da. Er også interessert å se bevisene på at Jesus er bevist *spent* Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Det er såvidt jeg vet rimlig sikkert at det har eksistert en person ved navn Jesus som rallet rundt nede i midtøsten og påstod han var guds sønn for omkring 2000 år siden. Men det finnes ingen bevis på at han mettet 5000 med 3 fisk og 5 brød og helbredet spedalske og blinde. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Kristendommen har et bedre grunnlag en Darwins teori btw for noe piss! mulig at Jesus har eksistert, det skal jeg nok tro på, men mannen var en religiøs fanatiker. darwins teori er iallefall logisk i forhold til at gud skapte alt på syv dager, "alt er så planlagt" "mennesket er syndere, tro på meg så kommer du til himmelen" "jesus som går på vannet" "slanger som snakker" "ikke spis det røde eplet, da blir det en synd" "moses som gikk igjennom rødehavet" bla bla bla straight from a fucking comic book. vitenskap framfor eventyrtro! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg