Gå til innhold

Unødvendig bås , eller nødvendig?

Anbefalte innlegg

C:windowstemp

La merke til at det var 5 gig me bare tull her , og windoews tar ikke stort merr enn 1 gig...

Er det trykkt å slette allt dette ?

Begynner å bli trangt med plass også , og derfor må jeg kvitte meg me slik som absolutt ikke er nødvendig.

Har win 98 = En trist dag , ATI har mistet meg som kunde etter at deres nye kort ikke går sammen med 95-98 og nt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sjekker temp-katalogen ganske ofte og sletter stort sett alt som er der utenom katalogen selv.

Har aldri medført problemer for min del, hverken under Winme eller XP. Det som slenges inn dit er filer som unzippes (mellomlagring), installasjonsfiler/skuffer til spill du installerer,

oppdateringene du laster ned from windows update mm.

Ingenting viktig whatsoever, bare temp-filer som navnet tilsier.

Lenke til kommentar

Det skal normalt være helt i orden å slette alt i temp-mappa, men man kan jo lure hvis det ligger hele 5 Gb der.

Hvis du har plass kan du ta en backup og så slette. Skulle det være noe problemer etterpå kan du bare legge ting tilbake på plass.

Jeg hadde slettet alt uten å nøle. Du burde også merke stor forskjell i oppstarttid når du har slettet 5 Gb fra windows.

Etterpå ville jeg flyttet tempmappa ut av windows-katalogen.

Tempmappa kan flytter slik:

Lag en mappe, f.eks c:temp

Legg deretter til i autoexec.bat:

set temp = c:temp

set tmp = c:temp

reboot og mappen er nå flyttet.

Lenke til kommentar

Quote:

tk-428 skrev (2002-08-04 23:50):

Det skal normalt være helt i orden å slette alt i temp-mappa, men man kan jo lure hvis det ligger hele 5 Gb der.

Jeg hadde slettet alt uten å nøle. Du burde også merke stor forskjell i oppstarttid når du har slettet 5 Gb fra windows.

Øh, fordi? Windows går neppe igjennom filene i temp mappa og sjekker hva det er..

Quote:

Hvorfor?

Quote:

....

Uhm, dette vil ikke fungere på NT maskiner, noe de fleste (tror jeg) har etter at XP kom.

Lenke til kommentar

Neineinei :smile: Temporary Internet Files (det du snakker om) er en helt annen plass enn windowstemp. Det er en skjult katalog som i WinME ligger i c:windows

og i XP ligger skjult i Documents and settingsbrukernavnlocal settings

Der ligger cookies og web browser cachen. Så slett windowstemp helt trygt du..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-05 01:23, iGGy skrev:

Quote:

tk-428 skrev (2002-08-04 23:50):

Øh, fordi? Windows går neppe igjennom filene i temp mappa og sjekker hva det er..

Quote:

Hvorfor?

Quote:

....

Uhm, dette vil ikke fungere på NT maskiner, noe de fleste (tror jeg) har etter at XP kom.

Det siste først:

Her var det vel snakk om win98.

Hvorfor flytte:

Jeg trodde det var en kjensgjerning at hastigheten på systemet er omvendt proposjonal med størrelsen på windows-mappa.

Har abonnert på PCAnswers i ca. 3 år. Her blir det stadig terpet på, nesten plagsomt ofte, hvor viktig det er å flytte filer og mapper ut av windows som ikke behøver å ligge der. Tenker da på temp, temporary internet files og epost.

Jeg trodde at hele windows-mappa ble gjennomgått i oppstarten, men det er mulig at det ikke er tilfelle.

For å editere autoexec.bat:

Start->Run->msconfig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...