lobster Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg har kjøpt meg en skiver (Canon I9950). Jeg får ikke skrevet ut når jeg kobler USB kontakten fra PC'n inn i HighSpeed USBporten på skriveren. Kobler jeg USB kontakten fra maskinen og inn i "vanlig USB" på skriveren fungerer det. Hovedkortet mitt har USB 2.0 støtte. Er USB2.0 og HighSpeed USB forskjellig? Må jeg ha en spesiell USB kabel for å få støtte til HighSpeed? Lenke til kommentar
GazWest Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg har kjøpt meg en skiver (Canon I9950).Jeg får ikke skrevet ut når jeg kobler USB kontakten fra PC'n inn i HighSpeed USBporten på skriveren. Kobler jeg USB kontakten fra maskinen og inn i "vanlig USB" på skriveren fungerer det. Hovedkortet mitt har USB 2.0 støtte. Er USB2.0 og HighSpeed USB forskjellig? Må jeg ha en spesiell USB kabel for å få støtte til HighSpeed? HighSpeed USB er USB2 ja.. Lenke til kommentar
Mr. Floppy Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 For å svare på det andre spørsmålet ditt: Ja, du må ha USB-kabler som er USB2-sertifisert for å kunne bruke dem med HighSpeed uten problemer. Forøvrig, er du sikker på at hovedkortets BIOS er konfigurert til å bruke USB-portene som HighSpeed? Jeg tror enkelte hovedkort er satt til FullSpeed som standard, slik at du må endre det selv. En annen ting er vel at enkelte(?) hovedkort trenger spesielle drivere i Windows for å kunne kjøre HighSpeed. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Takk for svar. Jeg stikker å kjøper meg en ny kabel :) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå