sim Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Heisann. Nå er endelig tiden kommet for å ta fatt på studiene. Jeg er flyttet hjemmefra. I den anledning lurer jeg på om det er noen fordeler/ulemper ved å registrere flytting i folkeregisteret? Kan jeg miste noe av stipend/lån? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg tror ikke du får noen direkte ulemper med det så lenge du ikke bor nærme nok hjemmet til at det er realistisk kan få reisepenger (?). Syntes å huske det ikke er påkrevd å melde flytting når du studerer så du må vel velge mellom stipendet og reisepengene Etter det er det ulovlig å ikke melde flytting og kan vel bringe en del problemer om du skal ha f.eks legetjenester om du ikke er folkeregistrert der. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Er du student trenger du ikke miste flytting, og da vil innbo forsikringen til din foreldre og gjelde for din studenthybel/leilighet. (så fremt du ikke melder flytting) Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Hvis du melder flytting ifra foreldrehjemmet, og du tidligere hadde krav på borteboerstipend, så mister du det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå