Gå til innhold

Problemer med brenning av DVD i Nero

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe en skikkelig amatør med å få brent en DVD, jeg står nemlig fast.

For å ta det helt forfra:

Jeg bruker Nero 6.0.0.0, og har Windows XP Home. Når jeg åpner Nero så kommer følgende adbvarsel opp:

Nero - Burning Rom har et kjent kompatibilitetsproblem med denne Windows-versjonen. Hvis du vil ha en oppdatering som er kompatibel med denne Windows-versjonen, kan du kontakte Ahead Software.

Det er mulig at feilen ligger her, men noe sier meg at dette ikke er problemet.

Videre så består filene som til slutt skal bli en film (forhåpentligvis) av en mix av rar-filer og noen andre filer som jeg ikke kan finne noen navn på. Det er totalt 90 stk. Rar filene heter saw-swelite.r00 tom saw-swelite.r29, de resterende filen fortsetter der rar-filene slipper og fortsetter med tilsvarende vavn, bare da fra .r30 - .r89. I tillegg er det en rar-fil som heter saw-swelite.rar og en fil av den udefinerte typen som heter saw-swelite.sfv.

Jeg har prøvd å extracte samtlige av rar-filene, og uansett hvem av de jeg extracter ender jeg opp med en fil på 4,19GB som heter saw-swelite.img.

Problemet kommer når jeg nå skal legge denne filen over i Video_TS mappa i nero for å brenne det videre. Da kommer nemlig følgende advarsel opp:

The following files may not reside in VIDEO_TS directory of a DVD-Video compilation:

saw-swelite.img

Allowed files are:

VIDEO_TS.IFO, VIDEO_TS.VOB, VIEO_TS.BUP, VTS_nn_0.IFO, VTS_nn_0.VOB, VTS_nn_0.BUP, VTS_nn_m.VOB

Den samme meldingen gjentar sag uansett hvilke av filene jeg prøver å legge i Video_TS mappa.

Er det da noen jeg gjør feil, eller må denne filen gjøres om til noen annet for å brennes, evt. hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.img fila er et image, og må derfor brennes som et.

Hent ned dvddecrypter fra doom9.net, installer den, velg mode -> iso -> write. Velg så img fila og trykk brenn.

Det finnes også alternative brenneprogram som kan brenne .img, men dvddecrypter er enkelt og gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...