magikern Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Sliter med å få en Mica til å koble på laptopen min som kjører debian, på en windows maskin kobler den seg rett på som vanlig "removable disk" så da trodde jeg det skulle gå og mount'e den på samme måte som en memorystick, men det går altså ikke, er det noen her som har fått det til? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Sliter med å få en Mica til å koble på laptopen min som kjører debian, på en windows maskin kobler den seg rett på som vanlig "removable disk" så da trodde jeg det skulle gå og mount'e den på samme måte som en memorystick, men det går altså ikke, er det noen her som har fått det til? Kva har du prøvd? Etter at du har kobla i disken, skriv dmesg i ein konsoll, og post outputet her (siste 20 linjer elns) Endret 7. august 2005 av objorkum Lenke til kommentar
magikern Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 laptop1:/# dmesg|tail usb-storage: device found at 8 usb-storage: waiting for device to settle before scanning usb 2-1: new full speed USB device using uhci_hcd and address 9 scsi5 : SCSI emulation for USB Mass Storage devices hub 2-0:1.0: port 1 disabled by hub (EMI?), re-enabling... usb 2-1: USB disconnect, address 9 usb-storage: device found at 9 usb-storage: waiting for device to settle before scanning hub 2-0:1.0: Cannot enable port 1. Maybe the USB cable is bad? hub 2-0:1.0: Cannot enable port 1. Maybe the USB cable is bad? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 displayet på Mica'n viser "connecting" en god stund før den hopper over på "charging", den klarer å lade seg selv øyensynlig uavhengig av OS på pc'en, men det kommer aldri "connected" som det gjorde omtrent med en gang på win maskinen... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 usb-storage finn jo tydligvis noko, men meldingen: hub 2-0:1.0: Cannot enable port 1. Maybe the USB cable is bad? Er litt rar? Prøve andre portar og sjekke dmesg om det er nokon forandring. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 (endret) her er output med en annen port: laptop1:/mnt# dmesg|tail scsi20 : SCSI emulation for USB Mass Storage devices usb 3-1: USB disconnect, address 4 usb-storage: device found at 4 usb-storage: waiting for device to settle before scanning usb 3-1: new full speed USB device using uhci_hcd and address 5 scsi21 : SCSI emulation for USB Mass Storage devices usb 3-1: USB disconnect, address 5 usb-storage: device found at 5 usb-storage: waiting for device to settle before scanning usb 3-1: new full speed USB device using uhci_hcd and address 6 Endret 7. august 2005 av magikern Lenke til kommentar
magikern Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 har ikke rørt den siden forrige innlegg, men testa dmesg igjen laptop1:/mnt# dmesg|tail usb 3-1: string descriptor 0 read error: -71 usb 3-1: string descriptor 0 read error: -71 usb 3-1: string descriptor 0 read error: -71 scsi30 : SCSI emulation for USB Mass Storage devices hub 3-0:1.0: port 1 disabled by hub (EMI?), re-enabling... usb 3-1: USB disconnect, address 14 usb-storage: device found at 14 usb-storage: waiting for device to settle before scanning hub 3-0:1.0: Cannot enable port 1. Maybe the USB cable is bad? hub 3-0:1.0: Cannot enable port 1. Maybe the USB cable is bad? virker "string descriptor 0 read error" kjent? jeg har ikke hørt om det før... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Har ikkje ein anna maskin du kunne testa på? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 testa på en server som også kjører debian, den registrerte absolutt ikke noe i dmesg, men tror ikke egentlig jeg har lagt inn støtte for usb storage på den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå