Torsph Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Hei! Jeg har ikke så mye penger å rytte med men trenger en forsterker. Den skal være ca som dette: - Litt futt i. Har 2 x 150W høytalere. - Hadde hvert fint med mulighet for surround. - Forsterkern burde ha inngang til dvd + pc - Forsterkern skal ha design / se fin ut Har 5 x 10W høytalere, men om disse funker så bra vet jeg ikke. Har sett litt på disse: -JVC RX-5052 Pris: 1995,- -JVC RX-5050 Pris: 1995,- -Pioneer VSX-515-S Pris: 2369,- Jeg vet ikke om dette er noe bra valg i det hele tatt. Som sagt jeg vet at når man ikke har så mye å rutte med blir det vansklig å få seg noe ekstremt bra. takk for alle svar Endret 8. august 2005 av NeXz Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Ikke heng deg opp i Watt, se heller på andre mer viktige ting som strømforsyning og hvor mye forsterkern super fra strømnettet. Og om en høyttaler har påskriften 150W RMS er det grensen for hvor mye effekt den tåler kontinuerlig før elementene bryter sammen mekanisk og/eller termisk. Følsomheten er mye viktigere mhp valg av forsterker. Var jeg deg ville jeg heller kjøpt en brukt på avtorget. Mye mer for pengene, og de har du heller lite av etter det jeg forstår. Ingen av de forsterkerne du lister opp er noe knallsaker akkurat. Denon AVR3802 til 5 laken eller NAD T743v2 til 3 vil være bra saker for både høyttalere og lommebok Endret 7. august 2005 av Jalla Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Hva med denne da?? My Sony str-db 870 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 ville kjøpt denne hvis jeg var deg: Yamaha RX V450RDS Link jeg har selv 630 moddelen fra noen år tilbake og er kjempe fornøyd, selv om jeg nå skal konvertere til stereo... de fleste Yamaha forsterkerne er tist vinnere Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Den du viste blir litt for dyr for meg :/ Trenger en forsterker som skal kunne dra surround og noe høytalere.. Driver med billappen osv.. Så trenger ikke det beste i verden.. Trenger noe som fungerer og som det står litt stilover. Nå sitter jeg med en 2 x 20w forsterker som jeg har laget selv Så mye som slår denne Så trenger vel billig og bra som står til det jeg trenger Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) men skal det være stereo ellr surround?? og hva er max pris? Endret 8. august 2005 av GnoMiz Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 behøver vel egentlig ikke være surround. Er vel billigst med stereo ?? blir det ikke?? Så kan vel gå for stereo, har bare noe dårlige 10W høytalere fra creative. Tror ikke de funker så bra.. Men hadde hvert fint å kunne koble til TV/DVD/PC o.l rundt en 2000-3000, mindre enn det er også fint Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Ja du får en bedre forsterker til samme prisen som en dårligere surround reciver ja. der betaler men får mye ekstra man ikke har bruk for... En litt "dyr" men veldig god forsterker: Marantz PM4400 Link Litt billigere: CAMBRIDGE Azur 540A Integrert Link alle forsterkere kan bli koblett opp mot TV,PC og DVD-spillere. det er bare å velge seg en inngang det det finnes jo også billigere alternativer, men når man først skal kjøpen noe så syns jeg man skal kjøpe noe som varer!! Har du satt av noe penger til høyttalere eller kommer det senere? Endret 8. august 2005 av GnoMiz Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Ingen med sånn fin liten skjerm Har 2 x 120W høytalere så tror jeg bruker dem Endret 8. august 2005 av NeXz Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 skjerm gjør at kvaliteten på lyden blir dårligere!!! Watt er ikke så viktig men hvis du har noen litt ordentlige høyttalere så er det bare å bruke de vet du! Hvet du hvilket merke/modell de er? Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 jamen, synes skjermen er litt stil hehe Det er 2 x Jamo høytalere Sinus Effekt: 90W Music Effekt: 120W Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 jamo er jo bra det! er de store? vet du noe om dB og ohm?? Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 4-8 ohm 1,5W/96dB/1m Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 da vil de jo funke med begge forsterkerne jeg foreslo Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 (endret) oki Får se om jeg kanskje finner dem brukt først da For det kan man jo tjene en del penger på Men hadde du hatt muligheten til å sile ut noen herfra?? =) Torget Endret 8. august 2005 av NeXz Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) det er det mest surround da! men på www.audioforum.no og qxl er det også mulig å gjøre store kupp! Her er link til en jeg ville kjøpt Trykk her! ny koster den 7000,- svenske!!! Endret 8. august 2005 av GnoMiz Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Hadde du giddi å silt ut noen forslag ??? =) helst billigt.. Virker som du har mye erfaring / kan mye om dette teamet.. Jeg har aldri kjøpt forsterker før Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) ja jeg ville helt klart gått for den jeg viste deg der oppe da den får du får 2800,- hvis du er heldig og den koster ny i sverige 7000,-! og den er ikke mer enn 3 år gammel! eller: Merke: Sansui Modell: AU-G90X Sansui AU-G90X integrert forsterker selges kr 3000,- (nypris kr 9000,-). 2x135 watt (8 ohm). Svart front med tresider. I perfekt stand. Bilder kan sendes. Selger: Lars Telefon: 22276991/99322822 Fra audioforum. Det var det jeg fant nå i farten som kan være noe for deg av brukte ting! du kan jo også sende med en PM om det er noe du finner og lurer på. men jeg stikker på hytta nå kommer hjem om en uke ellr no! Lykke til med letingen! Endret 8. august 2005 av GnoMiz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå