Arura Skrevet 7. august 2005 Rapporter Del Skrevet 7. august 2005 Det fantes flere web portaler og ressurser om buddhismen på engelsk, mens vi tidligere manglet et tilsvarende buddhistisk portal på norsk. Mange har savnet et sted de kan spørre og diskutere buddhistiske emner på norsk. Norsk Buddhistisk Portal ble startet den 4. august 2005 på grunn av ønsket om et online samlingssted for norske buddhister og ikke-buddhister å utveksle tanker, kunnskap og erfaringer og stille spørsmål om Buddha, Dharma og Sangha. I følge Buddhistforbundet er det ca. 10 000 registrerte buddhister i Norge. Selv om det er en smal gruppe brukere, håper vi på positiv respons og støtte ved at folk melder seg på og forteller om portalen til venner, slik vi sammen kan skape sted hvor buddhister og ikke-buddhister fra hele Norge kan møtes for inspirasjon og økt kunnskap om buddhismen. Vi håper du blir medlem! Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 7. august 2005 Rapporter Del Skrevet 7. august 2005 Er det lov å reklamere for en religion? Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 7. august 2005 Rapporter Del Skrevet 7. august 2005 Er det lov å reklamere for en religion? Det er vel strengt tatt snakk om å reklamere for et nettsted, fremfor en religion. Slik jeg oppfatter det er det uansett ikke helt i henhold til retningslinjene, så jeg rapporterte tråden så en moderator får ta en nærmere titt. Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 7. august 2005 Rapporter Del Skrevet 7. august 2005 Vi håper du blir medlem! Uansett, jeg blir ikke medlem for jeg er ikke buddhist....Men dette er vell et bra tiltak for dere buddhister Lenke til kommentar
Decline Skrevet 7. august 2005 Rapporter Del Skrevet 7. august 2005 Tja..dette er jo innen religion-kategorien som dette jo er, men jeg synes da jeg så samme tråden i webdesign-kategorien... Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 7. august 2005 Rapporter Del Skrevet 7. august 2005 Tja..dette er jo innen religion-kategorien som dette jo er, men jeg synes da jeg så samme tråden i webdesign-kategorien... Fra Regler for posting på PRS: Vi ønsker ikke å sensurere folks meningsytringer. Allikevel føler vi det er nødvendig å stille noen krav til poster her på PRS: At det skal være noe som det er almen interesse for og som enten stiller spørsmål som kan besvares eller er grunnlag for debatt. Fra Retningslinjene: #6: All reklamering på forumet er forbudt. [...] Det kan jo diskuteres om det er reklamering eller "opplysning", men tråden er uansett i strid med PRS-reglene. Uansett, som du sier, det finnes en (nesten) tilsvarende tråd her. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 8. august 2005 Rapporter Del Skrevet 8. august 2005 Det er ikke noe reklame på det nettstedet såvidt jeg kan se. Det er jo noe man kan ta med i vurderingen. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 8. august 2005 Rapporter Del Skrevet 8. august 2005 Nå er reklameforbudet først og fremst myntet på kommersiell reklame. Jeg vil også anta at Buddisme har en viss almen interesse. Nå er riktig nok ikke trådstarters innlegg noe diskusjonsinnlegg, men jeg stenger likevel ikke tråden siden det i folkeopplysningens navn kanskje kommer noe nyttig ut av denne tråden. (Skulle noen andre moderatorer som frekventerer denne forumdelen hyppigere enn undertegnede ha andre meninger vedr. stengning, ikke la dette være noe hinder) Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 9. august 2005 Rapporter Del Skrevet 9. august 2005 Religion er ikke av mine største interesser, men mytologi finner jeg intessangt. Noen som vet om noen bra sider hvor jeg kan finne informasjon om guder, historier, viktige personer/hendelser, etc. innenfor buddhismen? Har buddhismen noen form for hellig bok/manual/nedskrevende regler? (ønsker ikke registere meg på siden nevnt i første post, så spørsmålene havner her) Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 9. august 2005 Rapporter Del Skrevet 9. august 2005 Wikipedia: Buddhism Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. august 2005 Rapporter Del Skrevet 10. august 2005 (endret) har lenge lett etter gode sites som omhandler budhisme... edit:var jo ikke så mye informasjon der som går på de forskjellige rettningene innen religionen, hva den står for og lignende... Endret 10. august 2005 av ilpostino Lenke til kommentar
Arura Skrevet 16. august 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. august 2005 Beklager, pga manglende tid har vi ikke lagt opp så mange tekster. Men hvis dere lurer på noe om buddhisme så er det bare å starte et innlegg på Portalens forum , så svarer vi så godt vi kan. Grunnen til at det siden er basert på diskusjonsforum er at vi mener det er mer interessant å lære gjennom spørsmål og samtaler enn ved å lese artikler/tekster. Håper dere tar dere bryet å registrere og stille spørsmål. M.v.h. Arura Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. august 2005 Rapporter Del Skrevet 16. august 2005 Hvis man lurer på noe om buddhisme, så er dette et forum for politikk, samfunn og religion, bare som et tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå