Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hotmail

Anbefalte innlegg

For ca 2 uker siden registrerte jeg en hotmail account bare for å bekrefte hva jeg trodde...

Allerede nå strømmer det inn reklame mailer, også noen sex relaterte.

Jeg har ikke sagt eller røpt mail adressen til noen. Har ikke Hotmail noe som heter Privat Policy eller no? Synes dette er dårlig reklame i hvertfall. Jeg skal aldri ha noen hotmail adresse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt @MSN i ca 2 år nå - og veldig lite spam (ca 1 i uken - rett i junk mail). - MEN, det var inntil for ca en måned siden.

nå har jeg plutselig begynnt å få spam omtrent hver dag!

Det er tydelig at noen har skaffet noen @MSN adresser de sender til. for det er bare ca 4 stykker mailen er sendt til - og det er kun folk med @msn.com ARGHHH!!!

Lenke til kommentar

sett hotmail-innboxen til exclusive...

alt av mail som ikke kommer fra en av de adressene som står på safelist,(litt kjipt når de bruker din adresse som avsender, og sender dritten til deg...) går rett i en junkmail-folder som kan tømmes med et tastetrykk. litt lurt kanskje å se igjennom den etter norske titler på subject-feltet... som regel er det en del nye mennesker som du glemmer å legge til safelist!

antall spam-mail varierer fra 0 (søndag) til 35stk (nesten alle ukedaer...)

ps! dette med hotmail har vært oppe før :smile:

Lenke til kommentar

Det er forskjellige innstillinger du kan gjøre.

Jeg har den der nest høyeste grensen til junk-mail(tror jeg ..gidder ikke sjekke)

Og da kommer hvertfall alle de viktige mailene(de du skal ha) gjennom.

Men jeg remover endel enda, for å holde det noenlunde rent.

Blokkeringsmuligeten er ganske begrenset( på antallet adresser)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-13 02:42, Krishell skrev:

Hotmeil er en genial mail!

Langt i fra! Hotmail er en av de verste mailtjenestene jeg vet om.

*Du har 2 MB plass maks

*Fyller du opp kvoten, blir mail du mottar returnert til avsender

*Bruker du 1,2 MB, og noen sender deg et vedlegg på 1 MB, så blir dette sendt tilbake til avsender og du mottar aldri mailen

*Junk-mail filter som ikke funker skikkelig (du må fortsatt kikke i Junk Mail mappa for å sjekke at det ikke har kommet noe du skulle ha der)

*Mange opplever mye spam til Hotmail adresser (grunnen til dette kommer fram i et tidligere innlegg i denne tråden)

*Pga viruskontrollen med Download-knappen du ikke kan høyreklikkepå og velge "lagre fil som", vil du få problemer med å få lastet ned enkelte filtyper

*Microsoft skal begynne å ta seg betalt for deler av Hotmail tjenesten, bl.a. mottak av andre mailkontoer via POP3 var det vel

*Du er ikke avhengig av å bruke Hotmail for å skaffe en .net Passport konto til bruk med f.eks. MSN Messenger (du kan registere passport konto med en hvilken som helst epost adresse)

*Det virker lite profesjonelt å si at du har en Hotmail adresse, når mange vet hvor dårlig det er

*Hotmail er en treg webbasert tjeneste (om ikke den tregeste med de tyngste sidene), og i tillegg til at det går tregt å surfe gjennom de tunge sidene med en browser, er responsen himla treg ved bruk i f.eks. Outlook Express enn vanlige POP3-kontoer

Dette er ikke mye genialt når det finnes så mange andre bedre gratis-tjenester for mail, spør du meg!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-13 03:11, RedScorpion skrev:

Quote:

Den 2002-08-13 02:42, Krishell skrev:

Hotmeil er en genial mail!

Langt i fra! Hotmail er en av de verste mailtjenestene jeg vet om.

*Du har 2 MB plass maks

*Fyller du opp kvoten, blir mail du mottar returnert til avsender

*Bruker du 1,2 MB, og noen sender deg et vedlegg på 1 MB, så blir dette sendt tilbake til avsender og du mottar aldri mailen

*Junk-mail filter som ikke funker skikkelig (du må fortsatt kikke i Junk Mail mappa for å sjekke at det ikke har kommet noe du skulle ha der)

*Mange opplever mye spam til Hotmail adresser (grunnen til dette kommer fram i et tidligere innlegg i denne tråden)

*Pga viruskontrollen med Download-knappen du ikke kan høyreklikkepå og velge "lagre fil som", vil du få problemer med å få lastet ned enkelte filtyper

*Microsoft skal begynne å ta seg betalt for deler av Hotmail tjenesten, bl.a. mottak av andre mailkontoer via POP3 var det vel

*Du er ikke avhengig av å bruke Hotmail for å skaffe en .net Passport konto til bruk med f.eks. MSN Messenger (du kan registere passport konto med en hvilken som helst epost adresse)

*Det virker lite profesjonelt å si at du har en Hotmail adresse, når mange vet hvor dårlig det er

*Hotmail er en treg webbasert tjeneste (om ikke den tregeste med de tyngste sidene), og i tillegg til at det går tregt å surfe gjennom de tunge sidene med en browser, er responsen himla treg ved bruk i f.eks. Outlook Express enn vanlige POP3-kontoer

Dette er ikke mye genialt når det finnes så mange andre bedre gratis-tjenester for mail, spør du meg!

Står fortsatt på at det er genialt!

Lenke til kommentar

Den 2002-08-04 23:10, sara skrev:

jeg har det samme prblemet er det noen som har et forslag til hvordan man kan få disse vekk

[/quote

Du har sikkert skriver. Det bør du ha ...

- Da skriver du bare ut hver post og hiver den i søppla. - For du har vel søppelkasse? :lol:

- Banker ... :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...