Gå til innhold

Metall Kabinett prosjekt (mangler navn foreløpig)

Anbefalte innlegg

Utvendige Dimensjoner: 200x400x375mm (BxHxD)

Rammeverk: 12x12mm Alu stang

Ytre kledning: front: 4mm børstet stål, resten av kabinettet 1,5 mm børstet stål.

Boksen skal skrus sammen med M3,M4 og M5 Umbraco skruer i forskjellig størrelse.

Stort sett hele greia skal lyd og varmeisoleres fra hverandre.

Trenger gummi ringer (o-ringer) som i størrelser som passer maskin skruene, men jeg har fortsatt ikke funnet de, noen som vet hvor? Folk må bare si fra hvis de kommer på et genialt forslag til prosjekt navn og. :)

Til nå har jeg stort sett brukt stikksag for å kappe opp alu stanga, har også gått til innkjøp av "extra large reinforced" metall kutte blader til dremelen for kapping i platene, Alt av materialer er på plass utenom, skruene.

Sverdrup Hanssen Spesialstål var i godt humør dagen jeg var innom så jeg fikk en del gratis. 6 Meter alu stang, og 0,7m^2 med 2,0mm fikk jeg. Hovedplaten, 2x1m 1,5mm børstet stål, kostet 1000,-

Skisse tegninger og sketchup bilder kommer snart :)

Treboksen bak er 32x80x70cm (BxHxD)

1thumb.jpg

Ja, det er skjeivt, venter ennå på skruene :D

2thumb.jpg4thumb.jpg

3thumb.jpg

Endret av Yahya
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

enig, dette ser temmelig bra ut. Bare ikke bli FOR ivrig og gjør noe forhastet, ta deg god tid og tenk gjennom alt du gjør!

STÅ PÅ :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva er budsjettet for dette prosjektet? Til nå ser jeg 1800kr, eller tar jeg feil nå?

Kan nok bli bra dette, høres ut som om du har hatt lang tid på å tenke igjennom prosjektet, og jeg håper du får like bra resultat som du ønsker :thumbup:

Prøver meg med navneforslag igjen jeg:

Brush Box

Brushed Box

Steel-Tin

SteelBox

Det var det jeg kom på i farten, kommer jeg på noen bedre slenger jeg dem inn også :cool:

(PS: Navneforslagene kan bøyes sånn at du passer bedre ;) )

Lenke til kommentar

Vekt er urelevant, størrelsen som teller, jeg skal ikke springe rundt med denne tingen, jo tyngre og mær massiv den er jo bedre er kvalitets følelsen og den ligger stabilt i evt. en bil som kjører over fartshumper for å komme til neste LAN. :p

Endret av Yahya
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg ble altså ikke ferdig til høstferien, men jeg har kommet merkbart lenger :p Rammeverket er nå en del istedenfor mange løse stenger, jeg har borret og gjenget ud alle fester og skrud rammen sammen :p jeg har også tatt noen bilder, beklager at disse kom så sent.

Thumb1.jpg

Thumb2.jpg

Thumb3.jpg

Vifta er 120mm stor :p

Thumb4.jpg

NYE BILDER! :O

ThumbSkruer1.JPG

Her er stort sett alle skruene, muttere og raiserene jeg skal bruke, glemte en pose men... :p

ThumbKab1.JPG

ThumbKab2.JPG

Endret av Yahya
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...