Gå til innhold

HP Omnibook XE2 - skjerm...


Anbefalte innlegg

Jeg har ødelagt skjermen på maskinen og er på utkikk etter ny eller råd.....!

 

Skjermen er av typen: 14,1"/1024x768 TFT-skjerm.

 

Skjermen er blitt så og si helt mørk og på høyre side blir den jækla varm under bruk. Da jeg åpnet den fant jeg en brikke/plate som jeg lurer på om kan være ødelagt!?

 

Dersom noen har tips/råd om hva som kan være problemet, evt. hvor jeg kan få tak i deler eller ny skjerm, mottas dette med takk.

 

Jeg er også interresert i å kjøpe en brukt skjerm som funker til min maskin dersom noen har dette.

 

På forhånd takk for alle tilbakemeldinger!

 

Robert.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har en xe3. Etter et halvt år begynte skjermen oftere og oftere å stivne og bli hvit. Fikk byttet denne på garantien.

Nå har skjermen noen ganger begynt å blinke. Virker som om det er noe galt med spenninstilførselen, men siden garantien har gått ut, får jeg leve med dette så lenge.

Kanskje ikke den beste kvaliteten på skjermene til HP?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-11 13:10, pian skrev:

Hmm. Jeg kikker på xt6050 og 6100 men lurer nå på om HP er et dårlig valg... hvis det er sånn at de har dårlige skjermer er det jo ikke særlig interessant å kjøpe.. og de har vel kun ett års garanti?


 

Garanti er én ting, bytterett pga. produksjonsfeil er en annen. Sistnevnte følger kjøpsloven, og der opererer man med 2 og 5 år, alt ettersom hva slags vare det er snakk om. Komfyrer, TV-er og slikt skal f. eks. kunne vare i minst 5 år, mens andre ting kan være mindre varige. Jeg mener dette gjelder for harddisker og slikt (som man kjøper løst), men er usikker på bærbare PC-er. Garanti er bare en tilleggsytelse, og kjøpsloven, eller er det Forbrukerkjøpsloven, gjelder uavhengig av den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...