ExcaliBuR Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) *Orker ikke* Endret 17. august 2005 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Merkelig hvordan så mange vet alt om Elkjøps lønnssystemer bortsett fra de ansatte selv, eller hva? Av en eller annen merkelig grunn tror jeg nok jeg velger å stole mer på dem som faktisk jobber i kjeden enn alle andre som gjetter ut fra hva de har hørt en kamerat si en gang for fem år siden. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 TEE: Jeg jobber i ElKjøp. Lenke til kommentar
Amstel Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Bonusen regnes ut fra inntjeningen til en selger ikke omsetning han har. Ergo : Så lenge budsjettet går opp er det mer lukrativt for en selger å selge opp fra en "tilbudsvare" til et produkt der har bedre brutto fortjeneste. Bedre brutto = mer bonus. Men dette er da elementær "opplæring" en får på "The Elkjøp Academy" fortsatt? Regner med den generelle opplæringen i butikken er like mangelfull som den alltid har vært. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Bonusen regnes ut fra inntjeningen til en selger ikke omsetning han har. Ergo : Så lenge budsjettet går opp er det mer lukrativt for en selger å selge opp fra en "tilbudsvare" til et produkt der har bedre brutto fortjeneste. Bedre brutto = mer bonus. Men dette er da elementær "opplæring" en får på "The Elkjøp Academy" fortsatt? Regner med den generelle opplæringen i butikken er like mangelfull som den alltid har vært. Såklart det er inntjening og ikke omsetning, du kan jo ikke få bonus hvis du har omsatt 1 million kroner og tapt 150.000 på det... Det er enkel logikk. Men bonus utbetales kollektivt, ikke pr enkeltperson. Bonusene varierer såklart fra person til person på bakgrunn av inntjening, men for at de skal få bonus, må inntjeningen være der gjennom hele avdelingen. Inntjener en person 50.000, resten av avdelingen 20.000 og budsjett er 100.000 vil ingen få bonus. Lenke til kommentar
Amstel Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Klart bonusen er kollektiv. Les setningen min ovenfor en gang til : Ergo : Så lenge budsjettet går opp er det mer lukrativt for en selger å selge opp fra en "tilbudsvare" til et produkt der har bedre brutto fortjeneste. Jeg svarte på setningen i innlegget over : "Slik at uansett hvilken vare "selgeren" selger, så teller denne på det totale, uansett om dette er en tilbudsvare eller dyr Miele vask." Jeg poengterte at bonusen ikke blir regnet ut fra omsetningen til en selger men inntjeningen. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 TEE: Jeg jobber i ElKjøp. provisjon provisjo'n m1 (fra lat., se *providere) prosentvis godtgjøring som en mellommann får for å avslutte en forretning Bonus m1 (lat. adj 'god', eg 'godtgjøring') ekstra utbetaling av overskudd Siden du tydeligvis ikke visste forskjellen. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) *Orker ikke* Endret 17. august 2005 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Og nå lar vi det igrunn bli med bonusdiskusjon etter min mening Endret 17. august 2005 av Alastor Lenke til kommentar
derez Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Hehe, kjenner meg ikke igjen i det hele tatt i det dere sier, men da her jeg vel bare hatt masse flaks på Elkjøp. Etter mye roting på internett etter den beste tv-en 7000 kroner kunne oppdrive, hørtes en Philips 32 tommer widescreen fra Elkjøp perfekt ut. Tok turen til Elkjøp med 7000,- og gikk bort til salgs-fyren borte ved veggen full av tv-er, så Philipsen selv med en gang, pekte på den og sa "tar en av den, jeg". "Jepp, det er en god tv, det!", sa han bare, og ba meg gå bakveien til lageret og hente den. Var på Elkjøp senest i dag, kjøpte web-kamera, hørte lite om hva fyren hadde hjemme, eller hva som var best. (Beste webcam i verden er Philips ToUcam Pro ll PCVC 840K, forresten) Lenke til kommentar
gorber Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Som en som jobber i butikk, ikke elkjøp, så vil jeg bare si at oppsalg er gøy det. Å si "Ok, her er den" hver gang blir kjedelig i lengden. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 *Orker ikke* Synd du trakk innlegget ditt. Det viste jo at jeg stort sett hadde rett. Forstår at du ikke orker Men det sporet jo litt av - det var jo ikke forskjellen på bonus og provisjon trådstarter ville diskutere. Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Spørsmål til dere Elkjøp ansatte: Hvorfor kan ikke kategorisjefene deres bare annonsere varer med normal brutto som dere har massevis av på lager, slik at alle gjerne vil selge de?? Hvorfor tror du de annonserer varer som dere går i 0 eller i tap på? Tror du Elkjøp sentralt taper penger på varen? Tror du sentral lageret ikke tar betalt for å håndtere varen? For meg ser det ut som om de tvinger dere til å slite med tilbud som er dårlig butikk og dårlig tilgang på, mens grossist og Elkjøp Norge har sin fortjeneste/bonus/markedsstøtte uannsett. Ganske kjip deal spør du meg! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Hvorfor spør du ikke de som lager annonsene? Jeg svarer deg iallefall ikke, men kan jo si såpass at så lenge butikkene tjener penger på det de gjør, og de som jobber der er fornøyde (og det er vi jo ), og kundene får kjøpe de aller billigste varene på markedet om de vil det, er det egentlig noe i veien da? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Bengh: Trakk innleggene fordi det er forskjell på å ikke forstå og å ikke ville forstå blandt mange som skriver her... Lenke til kommentar
coban Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 En Selger gir deg råd om hva du bør kjøpe for å bli fornøyd, han svarer på spørsmål og kommer med vurdering osv. En ekspeditør sier ja ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå