Peter pan Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Min er 60 og kommer hjem med mye rart Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Selvsagt er det lureri og juks på ferde. Man kjører med lokkevarer med lav avanse og forsøker og selge andre varer med bedre avanse. Enklte førpriser er feil, og Elkjøp har fått tilsnakk for det en rekke ganger. Man blir drillet til å selge andre produkter en annonserte, og selv om de er bedre er målsettningen helt klart å selge det med best avanse, mens man gir et helt annet bilde i tilbudsavisen. Der står det ingenting om det TV som er ennå bedre som ikke er det spytt billigere på Elkjøpe en det er på Ekspert. Mange vil nok ikke kalle dette juks men det vil jeg. Har foresten jobbet på en annen elektrokjede og kjenner igjen standardsvarene vi skulle gi hvis vi ble spurt om 'juks' og vet akkurat hvor sleipe vi var på hvordan vi skulle 'lure' kundene inn i butikken for å selge dem en dyrere vare som vi tjente mer penger på. Ikke noen stor hemmelighet det. At du har jobbet i en annen elektrokjede betyr ikke at du vet noe om de andre kjedene, så derfor ikke uttal deg som om du gjør det . Ellers så annonserer ikke elkjøp med førpris, dermed kan ikke førprisene være feil. Eller? Om jeg som selger vet at et produkt jeg anbefaler er billigere på expert, så får han selvfølgelig samme pris som expert! Da slipper jeg, og oss andre selgere, å få en misfornøyd kunde tilbake som ber om prisgaranti (noe han selvfølgelig får), og/eller en kunde som får som oppfatning at elkjøp ikke er billig. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Min far er snart 50 år. Han vet ikke hva han skal se etter. Da burde du kanskje tatt ansvar og blitt med han ned til butikken da? Istedet for å sitte her å kritisere en bedrift, kunne jo du, som tydeligvis hater Elkjøp som pesten, blitt med din kjære far på 50 år --- så kanskje han hadde sluppet å svi av 13.000 på utstyr "han ikke har bruk for"? -- Jeg er dritlei alle ignorante hobbyvitere som ABSOLUTT, for enhver pris, må hakke på en stor bedrift, a la Elkjøp eller Telenor. Det er alltid den store stygge ulven. Det som slår meg mest er at dere virker som sauer, uten noen som helst form for egen vilje - Det er som sagt ingen som skyter dere om dere ikke kjøper noe... Og hvis dere isåfall skulle være så "tjukke i huet" å handle på Elkjøp "mot deres vilje", hvorfor ikke da returnere det på 30-dager'n? Det er så utrolig tafatt av enkelte her i disse trådene, at jeg blir helt matt. Elkjøp-personell er ikke opplært til å jukse, de er opplært til å tjene penger for bedriften, samt prøve å tilfredsstille en kunde. Hvis noen av dere har noen problemer med å forstå dette, vet dere ikke hvordan en butikk fungerer. Tror dere virkelig at bedrifter ansetter folk og bruker ørten tusen kroner i lønn i løpet av en dag for ikke å tjene noe?? Neppe! Det er nemlig slik salgsbedrifter fungerer, være det seg Elkjøp, Expert, SIBA, Coop OBS - i det hele tatt. De av dere som klager; enten boikott butikkene og hold kjeft, istedet for å sitte her å juge samt fortelle skrønehistorier uten mål og mening "fordi en kompis av en kompis av en venn har en far som ble lurt", eller prøv å benytt dere av det dere har fått utdelt under topplokket - Det er lov å si nei! Makan til oppførsel på enkelte skal man lete lenge etter! *EDIT* Leif *EDIT* Endret 9. august 2005 av oysfaerg Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) nydelig sagt, oysfaerg! Disse eksemplene på 50-60 år gamle fedre som kommer hjem med heftig og dyrt datautstyr, hvem har sagt de ble PRAKKET det på seg?? De har fortsatt muligheten til å si nei, hvis de føler prisen blir for høy/at de ikke trenger mer, osv. Jeg jobber selv i butikk (dog en lekebutikk), men vi prøver da aldri å LURE gamle bestemødre når de skal handle leker til barbebarna sine, jeg gir gjerne tips om gode kvalitetsleker (selv om det kanskje koster mer). Elkjøp hadde ALDRI vært så store hvis de ikke hadde hatt fornøyde kunder! EDIT: Leifer og litt sånt. Endret 9. august 2005 av henrik^ Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Du har kanskje ikke lagt merke til at det er sommer? Jeg har vært på ferie en god stund. Han bor 30 mil herfra. Så å kjøre 30 mil for å dra på elkjøp blir litt waste Lenke til kommentar
Logan Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Min far er snart 50 år. Han vet ikke hva han skal se etter. Du skriver at faren din snart er 50 år, er den alderen en hindring for selv å ta ansvar for hva man handler. Han kan vel lese om og sette seg inn i det han ønsker å handle, på tross av sin "usedvanlig høye" alder. Hvis han ikke er i stand til dette, så får han bare takke seg selv. Det er ikke selgere på Elkjøp sin feil at faren din ikke forstår hva han kjøper. Det er sikkert fristende å skyve ansvaret for egen dumhet på andre, men man da beviser man bare sin egen.... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 :!: Jeg skulle aldri ha starten denne tråden, kjedsomhet midt på natten er kjedelig... Til deg som lot pappa kjøpe labtop selv: FYYYY!! Kjøpte nettopp en til dama hun skal bruke til skolearbeid, surfing og msn til under 5000kr på tilbud på dell.. Tror ikke faren din hadde behøvd mere heller Jeg lar ALDRI familie handle elektronikk uten meg,og de fleste av kameratene spør meg før de kjøper, de som vet mindre må passes på som små barn, det VET dere :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Det er bare krek som jobber på Elkjøp...etter det jeg har erfart. Takk skal du ha Ingenting å takke for. Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Turboselgerene finnes i alle elektrobutikker (og sikkert i de fleste andre selgerbransjer), men mitt inntrykk er at de fleste av selgerene i butikkene gjør en bra jobb. Jeg har vært borti selgere både i firmaet jeg jobber i og i andre butikker som bevisst går inn for å lure kundene, de færreste seriøse selgere har noe til overs for fremgangsmåten til disse selgerene ettersom det er de det oftest kommer klager på. Seriøse selgere kan kjøpsloven, og er ute etter å gi kunden det de trenger. Jeg spør alltid om hva produktet skal brukes til. Skal noen ha en f.eks. en vaskemaskin til en 3-barnsfamilie, så vil jeg alltid foreslå en kvalitetsmaskin som holder i mange år selv om vaskemengden er på 2 maskiner daglig, og selv om vi har en maskin til 2995 på kampanje. Hvorfor? Fordi en maskin til 7-8000 holder 3 ganger så lenge enn en billigmaskin fra en billigprodusent. Dette er ikke å lure kunden! Om det er noe ved elkjøp som kan irritere meg til tider, så er det markedsføringsavdelingen som gir inntrykk av at det: 1) er elkjøp som er grunnen til elektrovarer er billige i forhold til lønsslippen vår, og 2) at elreturordningen er noe som bare er gratis hos elkjøp. De fleste selgerene der har jeg ingenting i mot... Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Vel, greit at det er endel Elkjøp ansatte her på Hardware go fint er jo det, men la oss en gang for alle fastslå følgende: 1.Elkjøp er flinke på å finne lokketilbud. 2.De er ikke like flinke til å ha de samme tilbudene tilstede i butikkene sine. 3.Selgerne blir påvirket til å selge produkter med normal/høy BF, ergo ikke tilbudsproduktene med null eller minus BF. 4.Elkjøp er ikke billigst! det finnes til enhver tid en billigere sted/måte å kjøpe de samme varene på (slik er det forresten med enhver butikk, ingen kan garantere at man til enhver tid er billigst, det er umulig) 5.Man må stå i lange køer og trekke kølapp for å få hjelp i butikkene, noe ingen liker. At du som jobber der gjør ditt beste er det ingen som betviler, men når dere forsvarer Elkjøp når noen har noe negativt å si blir det litt patetisk, Elkjøp er elektro bransjens svar på McDonalds, lave lønninger og pur-unge ansatte, store kampanjer og utenlandske eiere. Og slikt blir aldri populært, hvordan man enn vrir og vender på det. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Vel, greit at det er endel Elkjøp ansatte her på Hardware go fint er jo det, men la oss en gang for alle fastslå følgende:1.Elkjøp er flinke på å finne lokketilbud. 2.De er ikke like flinke til å ha de samme tilbudene tilstede i butikkene sine. 3.Selgerne blir påvirket til å selge produkter med normal/høy BF, ergo ikke tilbudsproduktene med null eller minus BF. 4.Elkjøp er ikke billigst! det finnes til enhver tid en billigere sted/måte å kjøpe de samme varene på (slik er det forresten med enhver butikk, ingen kan garantere at man til enhver tid er billigst, det er umulig) 5.Man må stå i lange køer og trekke kølapp for å få hjelp i butikkene, noe ingen liker. At du som jobber der gjør ditt beste er det ingen som betviler, men når dere forsvarer Elkjøp når noen har noe negativt å si blir det litt patetisk, Elkjøp er elektro bransjens svar på McDonalds, lave lønninger og pur-unge ansatte, store kampanjer og utenlandske eiere. Og slikt blir aldri populært, hvordan man enn vrir og vender på det. Du må ikke tro lønningene var høyere da Elkjøp var privateid... Det ble svært liten forandring da Dixons kjøpte Elkjøp. Edit: At Elkjøp-ansatte forsvarer butikken er en ting, men store deler av denne tråden er pur løgn, noe som gjør at det ser rødt for en god del her! Endret 13. august 2005 av oysfaerg Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Jeg må si at så godt som alle mine erfaringer med elkjøp er positive. De gir alltid en bra pris, godt under listepris, og som oftest lik eller bedre enn de fleste nettbutikker. Sist jeg var på elkjøp skulle jeg ha k700i uten abb. Jeg var at den selges til 1749 på nett, og spurte selger om de kunne gi meg tilsvarende pris. En hyggelig selger ga meg en pris på 1699 inkludert blåtann headsett, så jeg gikk nok en gang fornøyd ut fra elkjøp. Gangen før skulle jeg ha dvd-r plater av merke verbatim. Synes prisen på 25 plater til 149 var litt drøy, så selger gikk med på å gå ned til 99 kroner for 25 plater. Jeg har mange besøk på elkjøp hvor de har gitt meg utrolig gode priser på varer, og så lenge de gjør det og opprettholder den servicen de gir meg så vil jeg være kunde der i lang tid. Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 må bare ta noe OT, det er så bra: en kompis jobber på expert, han fikk en "geek" kunde som han kalte det, kunden skulle kjøpe seg en MP3 spiller, og han tok seg tid til å spørre om div.ting om hver spiller de hadde inne. til slutt når han finner en spiller så ramser han opp hva spilleren kan spille og hva den ikke spiller, også ser han tilbake på en annen for den kunne ikke spille en viss filtype, også sier han "hmm, denne ser bra ut! jeg må hjem å lese om denne på hardware, også kommer jeg tilbake om jeg skal ha den" :!: Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 5.Man må stå i lange køer og trekke kølapp for å få hjelp i butikkene, noe ingen liker. Er nyansatt i Elkjøp for 2mnd siden, så jeg føler jeg kan svare Delvis ening med alle punktene, men stussa litt når jeg kom til nr 5: Skjønner din frustrasjon, men er det Elkjøp sin feil at det til tider er mange kunder? Kanskje du ville ønske at selgerne skulle "skuffe" kunder unna og selge-selge-selge? Uansett, det første jeg fikk lære som Elkjøp-selger var behovsanalyse. Hører alltid med en kunde hva som kreves av et produkt og prøver å finne det best egnet for kunden. Greit nok, det kan ta litt mer tid, men det ender i de aller fleste tilfeller opp med en blid og fornøyd kunde. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Har kjøpt mye på hos min nærmeste Elkjøp butikk, og dem har aldri prøvd å prakke på meg noe, dem har spurt alltid høfflig om jeg har det som trengs for å f.eks overføre filer fra mobil. En jeg gikk i samme klasse med forrige skoleår arbeidet på Elkjøp, han har sagt alt dette folk har fortalt han om Elkjøp når det gjelder opplæring er bare tull. Han fikk ikke noe av denne "slemme" opplæringen folk kommer med. Er Elkjøp noe dere hater, så finns Expert og lignende butikker som gjerne har litt mindre utvalgt når man virkelig ikke kan handle fra nettet hvis man ikke finner noe billigere eller med bedre kvalitet. Er trofast mot Elkjøp siden dem har vært alltid hyggelig og medhjelpelig mot meg, og aldri har prøvd å "lure" på meg produkter! Har besteforeldre som selv babbler om dette med Elkjøp, at dem lurer på ting. Har dem gjort det egentlig, nei! Dem i butikken så vell at disse menneskene ikke kunne all verden, så hvorfor prøve å selge en telefon som Nokia 6230 til dem? Dem prøvde heller å selge en Nokia 6210i som dem sa var mye enklere å bruke siden dem ikke skal ha alle funksjonene. Så dem prøvde ikke å lure på, men var meget positiv og forsto seg på hva dem egentlig trengte. Endret 14. august 2005 av k_drey Lenke til kommentar
NERV Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Selvsagt er det lureri og juks på ferde. Man kjører med lokkevarer med lav avanse og forsøker og selge andre varer med bedre avanse. Enklte førpriser er feil, og Elkjøp har fått tilsnakk for det en rekke ganger. Man blir drillet til å selge andre produkter en annonserte, og selv om de er bedre er målsettningen helt klart å selge det med best avanse, mens man gir et helt annet bilde i tilbudsavisen. Der står det ingenting om det TV som er ennå bedre som ikke er det spytt billigere på Elkjøpe en det er på Ekspert. Mange vil nok ikke kalle dette juks men det vil jeg. Har foresten jobbet på en annen elektrokjede og kjenner igjen standardsvarene vi skulle gi hvis vi ble spurt om 'juks' og vet akkurat hvor sleipe vi var på hvordan vi skulle 'lure' kundene inn i butikken for å selge dem en dyrere vare som vi tjente mer penger på. Ikke noen stor hemmelighet det. At du har jobbet i en annen elektrokjede betyr ikke at du vet noe om de andre kjedene, så derfor ikke uttal deg som om du gjør det . Ellers så annonserer ikke elkjøp med førpris, dermed kan ikke førprisene være feil. Eller? Om jeg som selger vet at et produkt jeg anbefaler er billigere på expert, så får han selvfølgelig samme pris som expert! Da slipper jeg, og oss andre selgere, å få en misfornøyd kunde tilbake som ber om prisgaranti (noe han selvfølgelig får), og/eller en kunde som får som oppfatning at elkjøp ikke er billig. Vi hadde da f.d Elkjøp folk hos oss for å lære oss 'triksene'. Det er ikke noen stor hemmelighet egentlig. Tullete å si at man ikke bruker lokkevarer i annonseringen, som man på det sterkeste blir anbefalt ikke å kjøpe. Vet ikke hvor lenge EK ikke har brukt førpriser, men vet de er tatt av FR for det tidligere. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Er Elkjøp noe dere hater, så finns Expert og lignende butikker som gjerne har litt mindre utvalgt når man virkelig ikke kan handle fra nettet hvis man ikke finner noe billigere eller med bedre kvalitet. Er trofast mot Elkjøp siden dem har vært alltid hyggelig og medhjelpelig mot meg, og aldri har prøvd å "lure" på meg produkter! Hjelper ikke å gå til Expert da de kjører på det samme. Det gjør også de andre kjedene. Elektronikkbransjen er bygget opp på disse prinsippene og det er ikke uten grunn at de blir overvåket og kritisert så mye. Det betyr ikke at alle selgerne er hjerteløse monstre, men jobben er å selge produktene med høyest avanse. De er ofte også bedre, men hvorfor da bruke et 'dårlig' produkt til å lokke folk inn? Men det er sikkert tilfeldig at 32" widescreen tv'n til 3995 blir annonsert men når man skal kjøpe det så bruker selgeren 30 minutter på å ikke selge det? Har selvsagt ikke blitt fortalt at de for all del ikke kan selge det TV da de ikke tjener stort på det? Man kan argumentere om det er 'uærlig' eller ikke, men tviler på at mange tror på det. PS hadde en morsom episode hvor jeg var med søstern min og kjøpte en rekke produkter til tilbud. Selgerne var fortvilet og vi ble dyttet fra den ene til den andre. Ingen ville ha salget. Desverre kassa virker ikke gå ditt bort... nei .. gå ditt dere ... Til slutt sa vi til en selger at vi blåste i om kassa virka eller ikke, de fikk versegod å ta imot pengene. Da virket kassa igjen ... et mirakel Helt tifeldig selvsagt, hadde vi kjøpt noe dyrt med høy avanse hadde det samme skjedd Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Tullete å si at man ikke bruker lokkevarer i annonseringen, som man på det sterkeste blir anbefalt ikke å kjøpe. Lokkevarer har vel jeg egentlig ikke sagt noe om? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg så akkurat det samme tilbudet og tenkte det samme som deg. Jeg tok med meg lommeboka og skulle kjøpe den men da jeg kom frem var de ikke kommet inn. Jeg kjøpte heller en D-link på PSdata. Der vet jeg hva jeg får. Jeg kjøper ikke slike ting på Elkjøp Sånn ser det ut når jeg skriver uten og tenke :!: ...... Lenke til kommentar
enl Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Kan virke som selgerne på elkjøp tenker mer på sin egen provisjon, enn på kundenes ønsker og behov. Har selv flere ganger blitt tilbudt/anbefalt andre merker, som selvsagt er dyrere, og blir bedyret med at produktet er så mye bedre enn det som er på tilbud Så lenge man vet hva man skal ha, og ikke lar seg rundsnakke av sleipe selgere, er det ikke noe problem med å handle på elkjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå