olsen_1 Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) har gått til innkjøp av en ekstern harddisk, og valget falt på Western Digital 320Gb FW/USB 2.0 har bare hatt gode erfaringer med WD, men får et lite problem med denne. kjører den både på usb og fw, da poenget er at overføringen skal skje med fw og usb er for usb huben (innebygd hub). men når jeg restarter maskinen går alt via usb, må dra ut fw kabelen og stappe den inn igjen for å få liv fra disken via fw. det skjer også når det bare er fw som er tilkoblet. noen som vet hvordan jeg kan fixe d? Endret 8. august 2005 av olsen_1 Lenke til kommentar
enl Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Hvis jeg ikke har misforstått helt, har du koblet den til med både USB og FW. Disken støtter begge, men du kan bare bruke en om gangen Har ikke hørt om noen ekstern disk med USB hub før Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 yepp den har hub to utganger jeg kan koble usb device på er faktisk en ganske sexy sak også men uansett, problemet er der selv om usb`en er innkoblet eller ikke. det er bare det at den finner usb`en ved oppstart og da går alt gjennom denne. men i følge manualen skal filoverføring gå fra fw og hub fra usb Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Støtter meg til det han forrige sa. Er ganske så sikker på at du bare kan bruke en overføringsmetode om gangen. Bruker du firewire så må du koble den fra og koble til med USB for å kunne bruke USB og omvendt. Det er nok ikke ment å støtte begge deler samtidig, da vil du kunne få konflikter. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Jeg kjøpte en slik sak til min bror på bursdagen hans, HDTach viste nesten dobbel hastighet med begge kablene koplet til samtidig i forhold til bare FW f.eks. Men det krever at driver/programvare er korrekt installert, om du ikke allerede har prøvd ville jeg gjort et forsøk på å avinstallere og reinstallere disse. Edit: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=18347 Har 3Usb og minnekortlesere. Endret 8. august 2005 av Joey1313 Lenke til kommentar
Hedda Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Du må vel ha 'dual-option' versjonen for å få bruke begge samtidig. Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 dette er dual option. men det er ikke WD mediasenter som linken går til. men allikevel har jeg to usb porter på selve harddisken som jeg bruker til trådløs mus og kamera. i følge bruksanvisningen går det ikke an å bruke både fw og usb til overføring av filer til harddisken samtidig, du må velge mellom fw og usb. imidlertidig kan du velge å bruke fw til overføring av filer MENS du bruker usb til usb huben. problemet er bare for hver gang jeg starter opp maskinen så går alt på usb`en både overføring av filer og usb huben. for å få filoverføring fra fw må jeg dra ut fw-pluggen og sette den inn igjen. da hører du at usb`en kobler fra og fw inn. så kommer auto kjør etc. men ellers, har fått bra første inntrykk av disken, den er stille virker mer gjennomført her enn på bildet i guiden her er disken: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=31868 Lenke til kommentar
sylteagurken Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Ifølge WDC prioriterer disken alltid firewire, men hvis windows oppstart "detecter" USB før FW kan jeg godt forstå at den går over USB 2.0. Hvis du derimot har maskinen påslått, og plugger inn begge samtidig, skal den i teorien bruke firewire til disken og USB kun til huben (evt til SD-kort o.l. hvis du har mediasenter.) Det er godt mulig at man kan bruke begge og dermed få en raskere overføring, men jeg synes det er usannsynlig at det skulle gå an uten at WD reklamerer for det eller kaller det for "double interface super speed" eller noe i den duren, det ville jo faktisk vært en mindre revolusjon innen overføringshastighet fra eksterne harddisker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå