jan.ata Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Råder folk til å faktisk lese det som står før de skriver innlegg :!: leste faktisk inlegget! svarte bare att feilen lå i skjermkortet og ikke i hovedkort eller psu som jeg først trodde. f.eks ta ut skjermkortet og se om du får boota Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Og det jeg skrev tidligere er at jeg har prøvd å koble ut ALT... :!: Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 jammen saken er den att du får ikke boota en pc uten skjermkort eller med defekt skjermkort Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Jo men det var ikke hverken med eller uten skjermkortet, men uten cpu da forsøkte den endelig å boote.. Prob er at noen HK ikke er klare for nyeste venice kjernen, selv epox kundeservice har tilstått det.. Så dette emnet er løst.. Lenke til kommentar
supah7 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Kan noen bekrefte at det er Venice CPUen som gjør at det skaper problemer her? Jeg har samme problem, kjøpte nettopp en helt ny pc. Hardware: AMD (venice) Athlon 64 3200+ socket 939, 512KB BOXED (m/inst. vifte) TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024 dual pack (CL2.5) Asus EN6600GT 128mb DDR3 PCI-E EPoX EP-9NPA+ Ultra, nForce4 Ultra,ATX, Socket-939 Fortron/Source Strømforsyning ATX 400W, 120mm Vifte, SATA, 20/24pin HK mitt får strøm (HK led lyser blått), men da jeg prøver å skru det på så blinker der bare kjapt og cpu vifta går rundt 1 gang.. så stopper det igjen. HK led lyser fremdeles men nå skjer det ingenting når jeg prøver starte PCen igjen. Hvordan i all verden skal jeg få oppdatert bios på HK om det ikke fungerer med prosessoren? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Det er der problemet kommer... Epox har ikke kommet med bios som tar aller nyeste "venice" (kommer nok snart).. Og Epox kundeservice har bekreftet dette ja.. Svaret jeg fikk fra epox når jeg prøvde å finne ut hva F som foregikk: "I heard there is a difference between the production date of the Venice CPUs, the later produced Venice core seems to cause sometimes problems" Kjempekjekt EDIT: Og for å få oppdatert bios så må du enten låne en eldre cpu, sende HK inn hvor du kjøpte det, eller sende inn bios chip til butikk eller produsenten.. Endret 11. august 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
supah7 Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Jepp, for noe piss.. tar masse tid altså. Satser nå på at HK vil fungere med en Winchester CPU og har requestet RMA på Venice CPU'en som jeg får sende tilbake. Får nok bare vente en uke til da! Lenke til kommentar
supah7 Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Nå har jeg altså kjøpt en ny CPU fra en lokalforhandler her, som de påstår skal være med en "Winchester" kjerne. Men fremdeles skjer det ingenting?? Kan det være PSU som er ødelagt her? Har aldri opplevd en defekt Fotron/Source PSU før men.. Jeg tror jeg er i ferd med å sende HK og tilbake. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Sjekk esken, om det står ADA3200BIBOX så skal det være winchester... Står det ADA3200BPBOX så er det venice... Lenke til kommentar
supah7 Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Jepp, det var en winchester.. test med annen PSU og som jeg vet funket. Og samme resultat, ergo HK er defekt. Fått kjøpt meg nytt HK idag (ASUS A8N-SLI) og gikk som en drøm å bygge i. Skal aldri mer vike fra ASUS når det gjelder HK fronten Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Fikk min winchester igår og nå funker alt perfekt Liker best ASUS jeg også egentlig men det må være nforce.. hater/er ganske lei via... Men får lyst å prøve noe nytt iblant, gjett om jeg angrer med epox Skulle tatt DFI eller MSI... Endret 15. august 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå