th-3 Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Kjøper heller en mer solid kjøler enn den originale Socket 478, Socket 775 Står lenger ned på siden der under prosessorkompatibilitet: Pentium 4 Athlon 64 Athlon 64 FX Athlon XP - inntil 3400+ Sempron - inntil 3400+ Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Står lenger ned på siden der under prosessorkompatibilitet: Pentium 4 Athlon 64 Athlon 64 FX Athlon XP - inntil 3400+ Sempron - inntil 3400+ Står fremdeles ikke noe om Socket 939. Athlon 64 kan like gjerne være S754 og Athlon 64 FX er også S940. Opplysningene kunne vært mer nøyaktige. Hos produsenten oppgis forsåvidt alt dette som "K8"-kompatibilitet, som om det er noe bedre :!: Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Har fått problem med et annet spill... Colin McRae 05. Da jeg kom inn i menyen gikk bakgrunnsbildet jæ... fort rundt og rundt. Da forstod jeg noe var galt. Jeg prøvde så å kjøre litt, og spillet gikk minst 10x raskere enn det skal. Bilen må jo gå raskere enn lydens hastighet. Merkelige greier... Har prøvd å sette affinity til både cpu0 og cpu1 (og selvfølgelig begge to), men det hjelper ikke. Har også prøvd et par forskjellige drivere til skjermkortet uten hell. Noen som vet noe jeg ikke vet? Har googla pitte litt, men fant ingenting. Har klokka skjermkort og cpu litte grann. Kan det ha noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Jeg har ikke akkurat problemer med ekstrem hakking, men det hakker litt når jeg spiller BF2. Burde jeg ikke klare BF2 uten lag, med 1280x1024 og alt på fullt i multiplayer modus? Har 7800GTX, X2 4200+, 1gig med 2-2-2-5 minne og en Raptor 74 gb disk. Du har ikke noe som henger i systemet ditt? Pc'en din skal spille BF2 uten hakking med maks innstilling. Jeg hadde en 200gig WD IDE harddisk som jeg brukte til lagring der noen bad sectors kødda. Da fikk jeg heng/frys i BF2 en gang eller to hvert 5. min. Ellers er det en stor fordel med 2gb minne i BF2. Spillet kan bruke "uhorvelige" mengder av ram'en din. Og begynner den å skrive og lese fra harddisk hakker det. Prøv defragmentering. Det kan også hjelpe. Her er tråden jeg startet ifm problemet jeg hadde. Den har en del tips som du kan prøve. TRÅDEN ER HER! Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Jeg har ikke akkurat problemer med ekstrem hakking, men det hakker litt når jeg spiller BF2. Burde jeg ikke klare BF2 uten lag, med 1280x1024 og alt på fullt i multiplayer modus? Har 7800GTX, X2 4200+, 1gig med 2-2-2-5 minne og en Raptor 74 gb disk. Kjent problem i BF2. Du har for lite RAM... Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Har et par tråder der jeg klager over at Nhl 2005 hakker. Det jeg fant ut synes jeg måtte stå i dette emnet også.Det viser seg altså at X2 Dual Core prosessorene har en bug som kan gjøre at foreksempel spill hakker. Jeg måtte i task manager og sette affinity til cpu0 for å få vekk hakkingen. Dette skyldes ikke noen bug i Athlon 64-X2, men heller et velkjent problem med lastbalanseringen i Windows XP. Dette problemet kan enkelt løses ved å starte NHL 2005 med f.eks. WinLauncherXP hvor man på forhånd kan sette prosessoraffinitet (hvilken prosessor-kjerne spillet skal kjøre på). WinLauncherXP kan lastes ned gratis her: http://www.majorgeeks.com/WinLauncherXP_d870.html WinLauncherXP is a free application launcher for Windows 2000 and Windows XP Features: AFFINITY: for SMP (multi-processors system), you can select on which processors (up to 8 processors) each applications are run Endret 29. september 2005 av snorreh Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Kjekt verktøy snorreh, takk! Skal prøve det når jeg seinere i høst kjøper en X2... Eller prøve på en annen maskin om jeg får kloa i et SMP-system før den tid Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Joda jeg hører viften litt når jeg prøver. Noen som kan anbefale et lite enkelt program for å justere cpu viften manuelt? Ikke C'nQ... Som kan sette en temperaturstyrt omdreining på viften? Kan du ikke bare bruke Asus Q-fan på ditt hk da Spurs? Jeg vet ikke hvor mye justeringsmuligheter som har kommet for viftehastighet på Premium, men det er jo bare tull og kjøre vifter på full og ha 27 grader på cpu... Lenke til kommentar
Stian234567 Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Det var endel svar til deg her ja :=) Men du spurte om noen andre hadde lignende problemer, svart er ja. Jeg sitter med en amd 64 3000+ med cool & quiet på. Når jeg får inn i noen bestemete spill som feks Prince of Persia Warrior within (lenege siden jeg spillte det da ) + ett annet spill jeg ikke husker. Det startet med at jeg hadde dårlig cpu for spillene fordi den er nedklokket til jeg treneger mer ytelse, så når jeg kommer inn i spillene går de i super speed, lyden er fin men alt går skjempe fort?? Det ser ut for meg som det er cool & quite quiet systemet, men hva vet jeg ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå