Fusheeker Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Hei! Hva finnes finnes i trip-hop-sjangeren som jeg har gått glipp av? Den definitive favoritten min så langt er Morcheeba. Har hørt gjennom albumene deres et utall ganger de siste månedene, og de blir bare bedre og bedre for hver gang. Big Calm topper nok lista, men også Who Can You Trust og nye The Antidote er fabelaktig bra. Jakten på andre artister som kan gi meg tilsvarende opplevelser har så langt vært fånyttes. Massive Attacks Mezzanine er for mørk for meg, Portisheads Dummy for sær og utilgjengelig, for å nevne noen. Jeg vil har mere laid back, easy listening musikk, med gode melodier, kule "beats" og behagelig vokal. Hva kan jeg prøve? Endret 7. august 2005 av Fusheeker Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Massive Attack med Mezzanine er for meg det beste Trip-Hop albumet. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Björk's Post kan jo kalles Trip Hop, anbefaler henne uansett. Genial dame. Ellers så kan du jo spørre Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Trip-hop Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Trip-hop lukter for meg ganske sterkt av 90-tall, et relativt oppkonstruert begrep i utgangspunktet (engelske musikkjournalister liker båser å plassere artister i). Men norske Magnet bør så vidt jeg kan se passe dine preferanser, kanskje også Nightmares on Wax (Carboot Soul-albumet). Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Sjekk ut bandet "!!!" (skrives også ofte "chikchikchik"). Må si jeg liker albumet Louden Up Now fra 2004. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 mono hooverphonic tricky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå