Gå til innhold

Hvordan få tilbake partisjonen min?

Anbefalte innlegg

Hei. Skulle resize en partisjon på en harddisk, og så hang pc'en seg, og jeg måtte avslutte PTMagic via ctrl-alt-delete. Nå er den ene partisjonen på hardisken borte fra "Min Datamaskin", og vises som en "PQrP" partisjon i PTMagic, der det står NTFS på de andre partisjonene. Hvordan kan jeg gjenoppbygge denne partisjonen _uten_ å slette alt på denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del ville jeg ikke ha funnet på å kjøre Windows' check disk-program på den partisjonen. Jeg anser det som en sikker måte på å miste et eller annet. Partisjonen er jo tross alt under rekonstruksjon, og jeg tør ikke tenke på hva check disk kan finne på for å "reparere" partisjonen.

Nei, skal du ha noen sjanse til å redde dataene, så må det bli et program som ikke på noen måte skriver til partisjonen, men bare prøver å lese som best det kan.

Forøvrig må nok partisjonen formateres på nytt etter at alle filene er reddet ut. Hvis ikke PartitionMagic har gitt deg muligheten til å fortsette der du slapp, så kan jeg ikke tenke meg at noe annet program skal klare å fullføre jobben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...