Fragletrollet Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Hei. Skulle resize en partisjon på en harddisk, og så hang pc'en seg, og jeg måtte avslutte PTMagic via ctrl-alt-delete. Nå er den ene partisjonen på hardisken borte fra "Min Datamaskin", og vises som en "PQrP" partisjon i PTMagic, der det står NTFS på de andre partisjonene. Hvordan kan jeg gjenoppbygge denne partisjonen _uten_ å slette alt på denne? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Kjør check disk. NB! Det kan slette alt!! Ellers har du jo programmer som get data back og recover my files hvis det skulle skjøre seg helt.. Lenke til kommentar
Mr. Floppy Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 For min del ville jeg ikke ha funnet på å kjøre Windows' check disk-program på den partisjonen. Jeg anser det som en sikker måte på å miste et eller annet. Partisjonen er jo tross alt under rekonstruksjon, og jeg tør ikke tenke på hva check disk kan finne på for å "reparere" partisjonen. Nei, skal du ha noen sjanse til å redde dataene, så må det bli et program som ikke på noen måte skriver til partisjonen, men bare prøver å lese som best det kan. Forøvrig må nok partisjonen formateres på nytt etter at alle filene er reddet ut. Hvis ikke PartitionMagic har gitt deg muligheten til å fortsette der du slapp, så kan jeg ikke tenke meg at noe annet program skal klare å fullføre jobben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå