-Nitro- Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Hei! Jeg har just prøvd HLTV, veldig tøft, men jeg har et problem, når jeg tar opp en game hvordan kan jeg da få .dem filen til å bli en film eller eventuelt hvordan kan jeg ta opp en game, med andre programmer?? Nitro Lenke til kommentar
Jesus Halten Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Du må bruke hlds.exe. Skrive connect [serveradresse] så recorder du demo! Lenke til kommentar
Jesus Halten Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 http://www.cg-dev.com/hltv/?section=faq&sub=hltv Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Du mener hlTV.exe så connecter du til serveren og recorder. Lenke til kommentar
nAz-guL Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Du mener å gjøre .dem filen om til avi/mpg/mov/etc.?? Det er mulig, men du må gjøre om dem filen til bilder så gjøre bildene om til en film, dette kan bli ganske bra. Dette er både maskinkrevende og tidskrevende. Filmene blir også veldig store(kan kanskje kodes etterpå, er ikke sikker). Jeg vet dessverre ikke hvilke progz man bruker eller hvordan det gjøres, kjenner en del folk som har gjort det bare. Jeg kan si fra hvis jeg finner det ut. +nAz-guL+ Lenke til kommentar
tr8or Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Hva er det du eegentlig lurer på? :wink: Hvordan du får en *.dem fil til avi, mpeg, divx osv? Eller andre måter å lage demoer enn å skrive "record" i console? jeg kan fortelle deg hvordan du "konverterer" *.dem til , f.eks, avi. Men jeg gidder ikke det, hvis det ikke var det du lurte på. Svar på posten så skal jeg hjelpe så godt jeg kan :smile: Christian Lenke til kommentar
TheOne[X] Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Du kan skrive startmovie i console, så lagres det bilder på hd'n slik som beskrevet tidligere. Et program som gjør om disse bmp filene til mpg, er videomach. Søk etter det på google.com eller no sånt. Freeware i ca 30 dager tror jeg det er. Funka bra her. Men som sagt, så tar de VELDIG stor plass. en bmp fil er på ca 1.4 MB, så tenk deg om når du skal lage en film med 30 bilder i sekundet. Tar litt tid og plass :smile: Lenke til kommentar
tr8or Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Quote: Den 2002-08-05 18:17, TheOne[X] skrev:Du kan skrive startmovie i console, så lagres det bilder på hd'n slik som beskrevet tidligere. Et program som gjør om disse bmp filene til mpg, er videomach. Søk etter det på google.com eller no sånt. Freeware i ca 30 dager tror jeg det er. Funka bra her. Men som sagt, så tar de VELDIG stor plass. en bmp fil er på ca 1.4 MB, så tenk deg om når du skal lage en film med 30 bilder i sekundet. Tar litt tid og plass :smile: Helt riktig, har bare et lite tips å tilføye; du kan ta startmovie i en annen oppløsning, f.eks 400x300, da blir bildene på 352kb, men kvaliteten på filmen blir jo deretter. Når sant skal sies så ligger den store plassreduksjonen, komprimeringen, i lagringsfasen av selve filmen, da du kan lagre som divx. Du sletter jo seff alle bmp'ene når du er ferdig med filmen.. Lenke til kommentar
-Nitro- Skrevet 7. august 2002 Forfatter Del Skrevet 7. august 2002 Hei! Det jeg skal gjøre er å få dem filen om til en film sånn som f.eks ClanBase filmen (hvis noen har sett den!?) der kan du se spillere spille, mens filmen er i divx format og det er tatt opp med hltv. Nitro Lenke til kommentar
tr8or Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 1. Lag en demofil (*.dem) 2. start demoen og skriv startmovie filnavn fps(30 er default, ikke avhengig av din egen fps) 3. skriv endmovie når du er fornøyd med filmen 4. last ned videomach (min favoritt) 5. sett sammen bmp-filene (som opprettes pga startmovie, i mappen hvor hl.exe ligger) 6. med videomach kan du redigere filmen, men viktigst: sette sammen bmp til avi, divx, mpeg osv røffly spoken christian Lenke til kommentar
-Nitro- Skrevet 7. august 2002 Forfatter Del Skrevet 7. august 2002 Takk for hjelpen!! Lenke til kommentar
-Nitro- Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 Hei igjen! Jeg har et spørsmål til angående HLTV, når jeg lager filmene til bilder så tar ca 4minutter med film (ca 4000 bilder) 10gb diskplass.. er det noe jeg kan gjøre for å få dem til å ta mindre diskplass?? Nitro Lenke til kommentar
tr8or Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 skift oppløsning til, f.eks, 400x300 før du tar startmovie.. da blir bmp-bildene 350 kb om jeg ikke husker feil. men kvaliteten blir jo ikke like bra som med høyere oppløsninger christian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå