Gå til innhold

Geforce 6800GT - TT680W - For lite strøm :S

Anbefalte innlegg

Hei, har en ganske artig problemstilling:

Fikk igår Ny strømforsyning, en Thermaltake Purepower 680W.

Koblet den opp til Pc'en min og begynte å spille WoW, skrudde på kabinettlyset og fikk en advarsel fra Nvidia om at grafikkortet fikk for lite strøm og at hastigheten på kortet ble senket, (riktignok bare 2D hastigheten :O).

Har koblet ekstra trøm til Grafikkortet med 6-pin PCI-E kontakten som fulgte med.

Så at 680 Watts strømforsyning er for lite må jo være feil?

Kjører: en 160G Harddisk

AMD 64 3500+

Gainward Geforce 6800GT

1gb Geil ULD Ram

+7 kabinett vifter, 2 kalde katoder og sunbeam chameleon (4 leds).

Asus A8N SLI Deluxe

Kan noen hjelpe meg?

Edit: La til prosessoren og hovedkortet :p

Endret av Gundersen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er et PCI-e system du har, var det ikke så rart at du fikk den meldingen. Utifra det du skrev, koblet du ikke til PCI-e strøm kontakten før du fikk feilmeldingen opp, hvilket vil si at 6800GT kortet ditt kun har blitt tilført 75W, som PCI-e slottet bringer. 6800GT kortet krever nok at du kobler i den ekstra strømkontakten (PCI-e), om du ikke har den hjelper det lite om du har 680W PSU :)

Lenke til kommentar

Nei, jeg koblet til PCI-e Kontakten FØR jeg startet systemet, jeg er da ikke dum :p

Har hatt en TT Polo 410W før, men den har død 2 ganger, så fikk ny på 680W.

(måtte såklart betale mellomlegget) Har alltid visst at du må koble til ekstra strøm på grafikkort.

Edit: Utrykte meg kanskje litt dårlig i første post, beklager.

Endret av Gundersen
Lenke til kommentar

Åpenbart en feil ja, enten i systemet eller med stforsyningen.

Selv har jeg en OCZ 520W og har strøm i massevis til dette:

3 stk HDèr

DFI hk

2 x 7800 GTX kort

A64 4000+

dvd + brenner

2x 512 VX minnebrikker

Vannkjøling, lys, vifter + div

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeg tenkte kanskje siden feilmeldingen bare kommer når jeg skrur på kabinettlyset og det kun gjelder 2d klokkehastigheten (ikke 3d, den er normal, altså ikke nedsatt) at Lyset trekte veldig mye strøm i akkurat det øyeblikket jeg skrur på lyset, slik at det blir SÅVIDT for lite strøm til grafikkortet, derav feilmeldingen. Feilmeldingen kommer faktisk ikke hver eneste gang jeg skrur på/av lyset.

Jeg har helt normal ytelse i spill og merker ingenting til den nedsatte ytelsen grafikkortet skal ha fått, men det er kanskje ikke rart siden det bare en 2d hastigheten som er nedsatt :p

Endret av Gundersen
Lenke til kommentar

Tror det er katodene som trekker ganske mye "start strøm" jeg da, dette er jo et nogenlunde kjent problem med støvsugere osv. på sikringer i hus.

(Når støvsugeren skrus på så går sikringen, bare fordi støvsugeren trekte for mye strøm i starten iforhold til hva sikringen tålte.)

Siden det egentlig ikke er noe feil ellers og at det bare skjer av og til når jeg skrur på katodene vil jeg tro det ikke er noe å bekymre seg for, eller hva?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er det som er problemet folkens. Har en Cheiftec 360W og kjører et 6800Ultra med A 64 3200 (venice) 2 HDD 160GB, 6 vifter+++en god del med lys.

Fikk opp samme melding. Fant da ut at strøm kontakten ikke hadde skikkelig god kontakt i strøm pinnene til strøm kabelen der grafikkortet skal ha strøm. :p

Lenke til kommentar

Thermaltake Purepower 680W har feil dimensjon på PCIe-kontaktene, slik at grafikkortet ikke får god nok kontakt med pinnene på PCIe-kontakten. Bruk overgangen som fulgte med grafikkortet ditt, dvs. fra 2x4pin--->1x6pin, og se at alt ordner seg. :yes:

Endret av apwr
Lenke til kommentar
Thermaltake Purepower 680W har feil dimensjon på PCIe-kontaktene, slik at grafikkortet ikke får god nok kontakt med pinnene på PCIe-kontakten. Bruk overgangen som fulgte med grafikkortet ditt, dvs. fra 2x4pin--->1x6pin, og se at alt ordner seg. :yes:

Har hørt litt om dette, men kontakten passet jo helt fint...

Er det fortsatt en feil ved den?

Skal skifte neste gang jeg er inne i pc'en ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...