Morits Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Heisann. jeg har et lite problem med windowsen min. etter at pcen min har stått på en stund slutter internett lesere å fungere. får bare meldingen: the connection was refused.... har prøvd firefox, IE, opera, netscape, mozilla. det er det samme med alle. internett radioen "winamp", downloadmanager "flashget", og ftp programmer fortsetter å virke som normalt. jeg har prøvd å søke etter virus og slikt med spybot search and destroy og Norman virus control uten å finne noe rart. har også prøvd å skru av alt som har med sikkerthet/brannmur å gjøre uten at dette hjelper. Det eneste som hjelper (for en liten stund) er å restarte maskinen. dette er sinnsykt iriterende. er det noen som vet hva som kan være feil så er jeg veldig takknemelig. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Søk etter virus med HouseCall Free Online Virus Scanner. Om det finner virus, noter deg plasseringen av filene og slett dem i sikkerhetsmodus om HouseCall ikke klarer å fjerne filene pga de er i bruk. Merk: Tror det bare er støttet av IE6, så åpne linken der. Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Eller så er problemet så enkelt som å bare bytte DNS servere. Virus har vel lite innvirkning på sånne problemer. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Muligens, men jeg har opplevd at Virus har stått bak slike problemer Har også erfart at dette er tegn på at nettverkskortet begynner å ta kveld. Fikk inn en PC med dette problemet og etter timevis med virusscanning og driveroppdatering, skifta jeg nettverkskort og da fiksa alt seg. Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 At et nettverkskort dør er så jævlig irriterende.. du sitter og klør deg i hue over hvorfor nettet ikke fungerer, reinstallerer OS osv, så er det bare det jævla nettverkskortet Lenke til kommentar
K.. Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Touchè til det! Man regner liksom med at det virker siden det lyser og får noen få signaler. Lenke til kommentar
Morits Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 hm... tror ikke det har noe med nettverkskortet. da noen programmer fortsetter å fungere. downloadmanagere,ftp og netradio. Pcen er ikke mer enn 1 måned gammel så det er vel ikke så sannsynelig? Jeg tror ikke det har noe med dns å gjøre heller. jeg har prøvd å gå inn på webserveren på pcen min med både "localhost","127.0.0.1" og den private ipen "192.168.1.2", hvis det kun er noe feil med dns, ville vel dette fungere? jeg har flere pcer i nettverk og det er kun denne ene jeg har problemer med. alle bruker samme dns. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå