60C Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 For en tid tilbake så hadde vi torden og strømbrudd på natten. Pc`en sto på. Dagen etter så var den død, ville ikke fyre opp overhode. Reiste på ferie noen uker dagen etter hendelsen. Når jeg kom tilbake så prøvde jeg igjen og starte den opp, og etter noen rebooter så kom den. Jeg sjekket alle disker og kom inn på de. Virket heller ikke at det var noen andre problemer. Det eneste hardware problemet som jeg la merke til var at USB 2.0 PCI kortet mitt ikke funket. Dette har jeg nå tatt ut. Etter dette så reiste jeg bort en ny uke og kom tilbake i går, og nå vil ikke pc`en starte igjen. Den er ikke død som sist gang, men den booter opp og ramser opp PCI device listing, direkte etter dette så står det "R mangler" og intet mer skjer. Har kikket i biosen, men det er mye greske for meg der. Men begge rambrikkene mine er detektert og hd`ene osv. Mistenker at hovedkortet har fått seg ene karamel så jeg har bestilt nytt, men skulle gjerne vært en tur inne i windows og tatt noen backuper av email adresser ol. Noen som kan hjelpe? Spec: OS WinXP Pro Sp1 HK ASUS A7V266-E CPU 1600Xp+ AMD Grafikk kort SiluroMx400 Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Du trenger vel ikke å formatere for å kjøpe nytt hovedkort el.?? Du kan sette den inn som slave i en annen maskin. Lenke til kommentar
60C Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Neida, har ingen planer om å formatere diskene mine. Men hadde et lite håp om at noen hadde vært borti denne R mangler meldinga så jeg på en eller annen måte hadde fått fyra opp pc`en igjen. Evt noen tips om hva jeg bør prøve ol. Lenke til kommentar
60C Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Er det ingen som kjenner til denne feilmeldingen "R mangler"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå