thejokerno Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Hei! Har egentlig ikke så veldig greie på hva jeg burde velge innen ram brikker. Har et AMD Athlon XP 3000+ 2.16 GHz Hovedkort. Har sett litt på dette kortet: Viking 1GB DDR 400MHz PC3200. Vil tro dette passer hovedkortet mitt, koster 995,- på multicom. Men er det egentlig noe bra? Har bare 512 MB. ram nå. Og det merkes veldig når man driver med litt fler ting på maskina.. Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Hei!Har egentlig ikke så veldig greie på hva jeg burde velge innen ram brikker. Har et AMD Athlon XP 3000+ 2.16 GHz Hovedkort. Har sett litt på dette kortet: Viking 1GB DDR 400MHz PC3200. Vil tro dette passer hovedkortet mitt, koster 995,- på multicom. Men er det egentlig noe bra? Har bare 512 MB. ram nå. Og det merkes veldig når man driver med litt fler ting på maskina.. Du må oppgi litt mere info om hovedkortet ditt Hvis du ikke vet kan du bruke et gratis program som heter Everest: http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en Der kan du finne ut mye om hva slags system du har, hva slags ram osv... og hvis du enda er i tvil så post igjen her med navn på hovedkort o.l. Lenke til kommentar
thejokerno Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Ja, ok.. Har everest inne.. Hovedkort Abit NF7(-S) v2.0 Front side buss egenskaper: Bus type DEC Alpha EV6 Bus bredde 64-bit Virkelig klokkehastighet 167 MHz (DDR) Effektiv klokkehastighet 333 MHz Båndbredde 2666 MB/s Minne buss egenskaper: Bus type DDR SDRAM Bus bredde 64-bit Virkelig klokkehastighet 167 MHz (DDR) Effektiv klokkehastighet 333 MHz Båndbredde 2666 MB/s Chipset buss egenskaper: Bus type HyperTransport v1.0 Bus bredde 8-bit Hovedkort fysisk informasjon: CPU sokler 1 Socket 462 Ekspansjons sokler 5 PCI, 1 AGP RAM sokler 3 DDR DIMM Integrerte Enheter Audio, LAN Form faktor ATX Hovedkort størrelse 240 mm x 300 mm Hovedkort chipset nForce2-U400 Ekstra egenskaper/kjennetegn SoftMenu Lenke til kommentar
thejokerno Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Ta med det her å da.. Vet ikke om jeg får bruk for de minne kortene som sitter i maskina nå jeg.. Minne modul egenskaper: Modul navn Micron Tech. 16VDDT6464AG-335C2 Serienummer 1B40B28Eh Produsert dato Uke 39 / 2003 Modul størrelse 512 Mb (2 rows, 4 banks) Modul type Unbuffered Minne type DDR SDRAM Minne hastighet PC2700 (166 MHz) Modul bredde 64 bit Modul spenning SSTL 2.5 Feil-detekterings metode Ingen Oppdateringsfrekvens Redusert (7.8 us), Self-Refresh Minne Tider: @ 166 MHz 2.5-3-3-7 (CL-RCD-RP-RAS) @ 133 MHz 2.0-3-3-6 (CL-RCD-RP-RAS) Minne modul egenskaper/kjennetegn: Early RAS# Precharge Ikke støttet Auto-Precharge Ikke støttet Precharge All Ikke støttet Write1/Read Burst Ikke støttet Buffered Address/Control Inputs Ikke støttet Registered Address/Control Inputs Ikke støttet On-Card PLL (Clock) Ikke støttet Buffered DQMB Inputs Ikke støttet Registered DQMB Inputs Ikke støttet Differential Clock Input Støttet Redundant Row Address Ikke støttet Minne modul produsent: Firmanavn Micron Technology, Inc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå