LarsP Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg har sansen for Everclear sin versjon av "Brown Eyed Girl". Den får meg i godt humør. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Spiral Architect - Prelude to Ruin Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg har sansen for Everclear sin versjon av "Brown Eyed Girl". Den får meg i godt humør. Er det ikke lagwagon? eller har everclear en og? er ikke sikker men punk rock covre har en tendens til å bli "feil døpt" Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg har sansen for Everclear sin versjon av "Brown Eyed Girl". Den får meg i godt humør. Er det ikke lagwagon? eller har everclear en og? er ikke sikker men punk rock covre har en tendens til å bli "feil døpt" Dette er ikke en punk rock-cover. Kan godt stemme at Lagwagon har en cover av samme sang, men dette er koselig rock på sitt aller beste. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Dette er ikke en punk rock-cover. Kan godt stemme at Lagwagon har en cover av samme sang, men dette er koselig rock på sitt aller beste. Kan det være Van Morrisons Brown Eyed Girl? I så fall er det en veldig koselig sang i utgangspunktet også. T'Weed Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Kan det være Van Morrisons Brown Eyed Girl? I så fall er det en veldig koselig sang i utgangspunktet også. T'Weed Selvsagt er det Van the Man som står for originalen. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Ah...ikke alle gjør Van the Man med like stort hell...hør bare Rod Stewarts trøtte versjon av "Have I Told You Lately"..... Ikke at originalen er så frisk heller da..... T'Weed Lenke til kommentar
icer Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Whiskey in the Jar - Metallica (Thin Lizzy) Er vel ikke Thin Lizzy som komponerte den saken, vel? Utan å vere stort meir enn 90 % sikker, trur eg det eigentleg er ein irsk folkesong som vart spelt inn på plate rundt 50-talet (ac the Dubliners?), seinare har i vertfall U2, Thin Lizzy og Metallica spelt songen. Var faktisk en lang tråd om akkurat dette temaet:HER Lenke til kommentar
953 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 The Dictators - California Sun (The Rivieras) Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Sleeping in the fire - Tiamat (WASP) Johnny B. Goode - Judas Priest (Chuck Berry) Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Jonny Cash - Hurt (Nine inch nails) Scorpions - Love hurts (Everly Brothers) Prince - Nothing compares 2U (Sinead O'Connor, selv om det kan diskuteres om Prince kan covre sin egen låt men Sinead sang den først) Eva Cassidy - Fields of gold (Sting) Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) I want out - Hammerfall (Helloween) Edit: Space Oddity - Helloween (David Bowie) (Takk til Blackslash). Endret 16. august 2005 av TheDarkListener Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) The Clash - I Fought The Law Endret 15. august 2005 av Icedude Lenke til kommentar
Hetfield^^ Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Motorhead - Enter Sandman (metallica) Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Mye bra som er nevnt her. Ellers kommer jeg bare på én til akkurat nå: Yes - America (Simon & Garfunkel) Originalen er dødfin, mens coveret kunne like så godt vært en helt annet låt. Yes har lagt til masse andre instrumentalpartier i tillegg til versene. (Originalen er omtrent 3 min, Yes' versjon er 10). Liker originalen best, selvsagt, men coverlåten er skikkelig kul den også. EDIT: Skrev bare Paul Simon, det er selvsagt Garfunkel også. Endret 19. august 2005 av Dommedagsprofet Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeff Buckley - Hallelujah (Leonard Cohen) Edit: La til navn på opprinnelig artist. Enig. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeff Buckley - Hallelujah (Leonard Cohen) Edit: La til navn på opprinnelig artist. Enig. Ja ikke at det er den absolutt nr 1 beste sang. For all del sangen er drit bra og nydelig. Men jeff covrer den og løfter den så bra at han faktisk fortjener nesten like mye ære som cohen Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Jeff Buckley - Hallelujah (Leonard Cohen) Edit: La til navn på opprinnelig artist. Enig. Ja ikke at det er den absolutt nr 1 beste sang. For all del sangen er drit bra og nydelig. Men jeff covrer den og løfter den så bra at han faktisk fortjener nesten like mye ære som cohen no offense, men det var jeff buckley som laga den låta, ikke leonard cohen.. cohen var det som covra buckley... Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 En ganske ny en som jeg har lagt merke til.. Thulsa Doom - Tears in the morning (Beach Boys) Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Jeff Buckley - Hallelujah (Leonard Cohen) Edit: La til navn på opprinnelig artist. Enig. Ja ikke at det er den absolutt nr 1 beste sang. For all del sangen er drit bra og nydelig. Men jeff covrer den og løfter den så bra at han faktisk fortjener nesten like mye ære som cohen no offense, men det var jeff buckley som laga den låta, ikke leonard cohen.. cohen var det som covra buckley... nei, er veldig sikker på cohen har laget den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå