oimyks Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 hallo jeg har vurdert å kjøpe meg en amd athlon xp 1800 og nå lurer jeg på hvilken type vifte jeg bør satse på...? Jeg har sett litt på vifter selv og har funnet en jeg synes passer ganske bra: ---------------------------------------------------- EKL PAPST CPU-Vifte m/kulelager Socket A Til alle PIII CPUer og AMD opp til 1400MHz samt opp til Athlon XP1900+ Total størrelse (hxbxl): 55 x 57 x 80 mm Total vekt: 287.5 g Støy: 27dB(A) Hastighet: 3900 RPM Viftetype: PAPST ---------------------------------------------------- denne synes jeg virker ganske stillegående og samtidig kraftig nok til jobben (det at den er stille er viktig for meg). men er 3900 rpm nok da? det står at den skal funke opptil xp 1900! Noe som kan hjelpe meg litt med dette? http://home.no.net/oimyks/ håper på svar! Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 mm den ser fin ut den men regn med temp opp mot 55 grader.En kammerat av meg har en TaiSol ribbe som han har modda og satt på en Papst 80x80mm.Veldig effektivt. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 ThermalTake Volcano 7+ er sannsynligvis et av de bedre valgene man kan gjøre for tiden. Har regulerbart støynivå fra 24-47 dB, og kjøler svært bra selv på laveste hastighet. Se review hos f.eks. Dans Data. Den EKL-kjøleren du har satt opp gjør nok også en grei jobb med kjøling av en Athlon XP 1800+, men den kan på ingen måte måle seg med Volcano 7+. _________________ Howard www.hardware.no [ Denne Melding var redigert av: Howard på 2002-08-04 22:02 ] Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Hvorfor ikke se på denne? http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet309.htm Lenke til kommentar
Templar Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Volcano7+ er Extreme kjøler til vanlig kjøler pris. Enig med Howard. Den er i klasse med SLK 800 og ALpha men koster 2/3 og kommer med vifte og ser bra ut. Volcano7+ er copper og ribben er konstruktert av en sollid copper klump. Derimot er fleste copper ribber en klump og ribbene er lagt til etter på. At lave en sånn fin ribbe uten at legge til ribbene etter på er veldig kostnadsbart. Denne kjøler er uten tvil BILLIG.. 315kr.. steal!! Hvis ikke Volcano7+ da kan du satse på Volcano7.. Disse kjølere fra TT er dritt bra og er like rimelige som forige kjølere fra TT. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Er ikke Volcano 9 siste skudd på Tt-stammen. Ser ut som de bare har gått for kobberbase denne gangen, istedenfor hele blokka av kobber, men den har i alle fall bedre klips og manuelt/temperaturregulert vifte. Kan se ut som den kan gå enda stillere enn 7+, står i alle fall 17dB på Tt's side (skulle ønske denne hadde kommet da jeg kjøpte kjøler). Lenke til kommentar
Knutinsen Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Jeg har den EKL-kjøleren du snakker om på en XP1800+, og jeg har dessverre problemer med høy temperatur på prosessoren. (Helt opp i 75 grader nå i sommervarmen). Jeg har målt på kjøleren med en ekstern måler, så det er ikke føleren i hovedkortet som er problemet. Jeg har også sjekket nøye at kjøleren sitter riktig på. Jeg står da igjen med to muligheter: 1. Det er en svakhet i prosessoren. 2. Kjøleren er for dårlig. Jeg kommer til å kjøpe en annen kjøler for å se om det hjelper, for jeg har sett en annen her på forumet med samme kjøler, som slet med høy temp. Så da er det kanskje lurt av deg å vurdere en annen kjøler. Husk at hvis du må til med kabinettvifter (som meg), så er støyen fra prosessorvifta bare småtteri i forhold til to kabinettvifter på litt turtall. Lenke til kommentar
Radeon|Z Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Selv har jeg en XP 1800+ med Silent Viking vifte på og Artic Silver 3(fåes på Microplex.no) Min ligger på 44grader idle og 47grader load. Synes ikke det er så verst. Ikke bråker den mer en 27db heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå